SylabUZ
Course name | Pomoc dzieciom z trudnościami w uczeniu się |
Course ID | 05.6-WP-PSSM-PDTU |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 9 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z formami pomocy dzieciom z trudnościami w uczeniu się, z procedurą diagnostyczną i metodami pracy terapeutycznej z uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Przygotowanie do projektowania i realizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w placówce oświatowej.
Podstawy pedagogiki specjalnej, pedagogiki korekcyjno-kompensacyjnej.
1) Diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się. 2) Formy i rodzaje ćwiczeń funkcji percepcyjno-motorycznych (wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych, kinestetyczno-ruchowych). 3) Ćwiczenia doskonalące umiejętność czytania i pisania. 4) Ćwiczenia wspomagające myślenie i umiejętności matematyczne. 5) Organizacja zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. 6) Opracowanie ramowych programów terapeutycznych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. 7) Kierunki współpracy z rodzicami dzieci z trudnościami w uczeniu się – propozycje rozwiązań praktycznych. 8) Unormowania prawne pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze SPE, z trudnościami w uczeniu się.
Metoda projektu, metoda indywidualnych przypadków, praca w grupach, dyskusja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ocena przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach - dyskusji, kolokwium z treści realizowanych na zajęciach, przygotowanie projektu ramowych programów terapeutycznych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Ocenę łączną z przedmiotu będzie stanowić średnia arytmetyczna ocen cząstkowych.
Ocena z przedmiotu Oceną końcową z przedmiotu stanowi ocena z konwersatoriów.
Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 17-04-2020 11:50)