SylabUZ
Course name | Diagnoza funkcjonalna osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Course ID | 05.6-WP-PSSM-DFA |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 7 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Nabycie wiedzy dotyczącej celów, zasad i kontekstów środowiskowych badań służących diagnozie pedagogicznej osób ze spektrum zaburzeń autystycznych. Zapoznanie z wybranymi narzędziami diagnozy pedagogicznej, zdobycie podstaw umiejętności projektowania i poprawnego prowadzenia diagnozy pedagogicznej w ramach pedagogiki specjalnej oraz wykorzystania efektów diagnozy do konstruowania Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych.
Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej w zakresie spektrum zaburzeń autystycznych.
Wykład:
1) Definicja i charakterystyka pojęcia "diagnoza spektrum zaburzeń autystycznych". 2) Proces diagnozowania spektrum zaburzeń autystycznych; założenia różnicowej i funkcjonalnej diagnozy. 3) Zapoznanie z wybranymi narzędziami diagnozy spektrum zaburzeń autystycznych.
Ćwiczenia:
1) Ćwiczenie prowadzenia diagnozy na podstawie wybranych formularzy diagnostycznych. 2) Wykorzystanie efektów diagnozy do konstruowania Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego. 3) Projekt: opracowanie formularza narzędzia diagnostycznego przeznaczonego do badania wybranego typu zaburzenia lub oboczności w rozwoju oraz zaprojektowanie na jego podstawie celów do Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego.
Wykłady:
Wykład problemowy, wykład konwersatoryjny.
Ćwiczenia:
Dyskusja, pokaz, metoda problemowa, metoda projektów, metoda działań praktycznych.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady:
Kolokwium z zagadnień programowych wykładów. Ocena pozytywna od 50% poprawnych odpowiedzi na pytania dotyczące tematyki wykładów.
Ćwiczenia:
Na ocenę składają się zaliczenie kolokwium (50%) i opracowanie projektu narzędzia diagnostycznego do badania poziomu rozwoju dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych (25%).
Ocena z przedmiotu:
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie wykładów i ćwiczeń. Ocenę z przedmiotu stanowi średnia ocen z wykładów i ćwiczeń.
Modified by dr Natalia Gumińska (last modification: 22-04-2020 19:25)