SylabUZ
Course name | Metodyka edukacji dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w przedszkolu |
Course ID | 05.6-WP-PSSM-MEPA |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 8 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | 30 | 2 | Credit with grade |
Dokonanie charakterystyki metod pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w przedszkolu. Przedstawienie możliwości dostosowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego do indywidualnych i rozwojowych potrzeb edukacyjnych dzieci. Ukazanie możliwości realizacji diagnozy oraz edukacji, terapii i wsparcia dzieci ze spektrum autyzmu w przedszkolu.
Znajomość zasad dydaktyki specjalnej
ĆWICZENIA:
1) Diagnoza funkcjonalna dzieci z ASD jako podstawa organizacji edukacji przedszkolnej. Diagnoza gotowości szkolnej dzieci z ASD 2) Komunikacja alternatywna i wspomagająca jako jeden z elementów pracy wychowawczo-dydaktycznej umożliwiający realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego. 3) Dostosowanie podstawy programowej wychowania przedszkolnego do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci z ASD 4) Wspomaganie rozwoju poznawczego, emocjonalno-społecznego oraz motorycznego dzieci z ASD 5) Metody, zasady i formy pracy w przedszkolu z dziećmi z ASD 6) Rozwój zabawy u dzieci z ASD
Ćwiczenia: dyskusja, pokaz, metoda projektu, ćwiczenie praktyczne
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z ćwiczeń: kolokwium z treści ćwiczeń. Kryteria ocen: 3.0 (70%); 4.0 (80%); 5.0 (90%)
Prace pisemne: (1) opracowanie programu edukacyjno-terapeutycznego, (2) opracowanie scenariusza zajęć grupowych w przedszkolu na podstawie diagnozy przedszkolnej dziecka z autyzmem
Ocena ostateczna: średnia arytmetyczna z uzyskanych ocen
Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 19-04-2020 10:30)