SylabUZ
Course name | Metodyka edukacji uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkolnictwie ogólnodostępnym I |
Course ID | 05.6-WP-PSSM-MESAO1 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 8 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | 30 | 2 | Credit with grade |
Dokonanie charakterystyki metod pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi z autystycznego spektrum zaburzeń w szkole ogólnodostępnej. Przedstawienie możliwości dostosowania podstawy programowej zawartej w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego do indywidualnych i rozwojowych potrzeb edukacyjnych dzieci oraz warunków środowiska szkolnego. Ukazanie możliwości realizacji działań edukacyjnych, rewalidacyjnych i terapeutycznych w stosunku do uczniów ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej.
Znajomość zasad dydaktyki specjalnej.
ĆWICZENIA:
1) Rozporządzenia dotyczące organizowania edukacji dla dziecka ze spektrum w szkole ogólnodostępnej. 2). Dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera w środowisku szkolnym. 3) Diagnoza umiejętności szkolnych oraz diagnoza funkcjonalna jako podstawa planowania i realizacji działań edukacyjnych, rewalidacyjnych oraz terapeutycznych w szkole.
4) Dostosowanie treści edukacyjnych zawartych w podstawie programowej do indywidualnych możliwości i ograniczeń uczniów z ASD.
Ćwiczenia: dyskusja, pokaz, metoda projektu, ćwiczenie praktyczne
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z ćwiczeń: kolokwium z treści ćwiczeń. Kryteria ocen: 3.0 (70%); 4.0 (80%); 5.0 (90%)
Opracowanie konspektu.
Modified by dr Natalia Gumińska (last modification: 22-04-2020 20:09)