SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Gramatyka kontrastywna |
Kod przedmiotu | 09.3-WH-FAP-GK-Ć-14_pNadGen9FBJM |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia angielska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 6 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest :
Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym czynny udział w zajęciach.
Znajomość podstawowych teoretycznych zagadnień w językoznawstwie polskim i angielskim.
Przedmioty wprowadzające, których wcześniejsze zaliczenie jest niezbędne do realizowania treści przedmiotu: Wstęp do językoznawstwa, Gramatyka opisowa języka angielskiego
Niniejszy przedmiot omawia różnorodne aspekty językoznawcze (fonetyk, fonologia, morfologia, składnia, pragmatyka, socjolingwistyka) języka polskiego i języka angielskiego w ujęciu kontrastywnym.
Wykład konwencjonalny/tradycyjny, wykład problemowy, metoda przypadków, metoda problemowa, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte z bieżących prac kontrolnych (80%) oraz systematyczne i aktywne uczestnictwo w zajęciach (20%).
Crystal D., The Cambridge Encyclopedia of Language, Cambridge 1996.
Fisiak J., Lipińska-Grzegorek M., Zabrocki T., An Introductory English-Polish Contrastive Grammar, Warszawa 1978.
Willim E., Mańczak-Wohlfeld E., A Contrastive Approach to Problems with English, Warszawa, Kraków 1997.
Willems,D, Defrancq,B. Colleman, T., Noël, D. Contrastive Analysis in Language: Identifying Linguistic Units of Comparison. New York. 2003
oraz każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Klemensiewicz Z., Podstawowe wiadomości z gramatyki języka polskiego. Warszawa 2001.
Nagórko A., Zarys gramatyki polskiej, Warszawa 2002.
Quirk R., Greenbaum S., A University Grammar of English, Harlow 1973.
ora każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Szczegółowe informacje dotyczące realizacji zakresu tematycznego, metodach kształcenia/weryfikacji i warunkach zaliczenia są przedstawiane przez prowadzącego podczas pierwszych zajęć z przedmiotu. Prowadzącemu przysługuje prawo zmiany zakresu tematycznego omawianych aspektów.
Zmodyfikowane przez dr Anna Kuzio (ostatnia modyfikacja: 12-06-2020 23:18)