SylabUZ
Course name | Psychologia uczenia się |
Course ID | 14.4-WP-SP-KP-PU |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogical qualifications |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 15 (including as e-learning) |
1 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zapoznanie Słuchaczy z założeniami dotyczącymi psychologicznych aspektów uczenia się
Podstawowa wiedza z zakresu psychologii ogólnej oraz psychologii rozwojowej.
1. Proces uczenia się: modele uczenia się, w tym koncepcje klasyczne i współczesne ujęcia w oparciu o wyniki badań neuropsychologicznych,
2. Metody i techniki uczenia się z uwzględnieniem rozwijania metapoznania,
3. Trudności w uczeniu się, ich przyczyny i strategie ich przezwyciężania,
4. Metody i techniki identyfikacji oraz wspomagania rozwoju uzdolnień i zainteresowań,
5. Bariery i trudności w procesie komunikowania się,
6. Techniki i metody usprawniania komunikacji z uczniem oraz między uczniami;
Metody aktywizujące
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z testu
Strelau J., Doliński D., Psychologia,Gdańsk 2008.
Schultz D., Schultz S., Historia współczesnej psychologii, Kraków 2008.
Mietzel G., Wprowadzenie do psychologii, Gdańsk 2008.
Zimbardo P., Psychologia i życie, Warszawa 2011.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 30-04-2020 08:32)