SylabUZ

Generate PDF for this page

Praca dydaktyczna z uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się - course description

General information
Course name Praca dydaktyczna z uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Course ID 05.0-WP-SP-KP-PDU
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogical qualifications
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class - - 30
(including as e-learning)
2
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami pracy oraz dostosowaniem wymagań szkolnych do potrzeb ucznia

Prerequisites

Student powinien posiadać wiedzę z zakresu terapii pedagogicznej oraz metodyki pracy terapeutycznej. 

Scope

Pojęcie specyficznych trudności w uczeniu się

Symptomy specyficznych trudności w uczeniu się

Prawne uregulowania pomocy uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się

Trudności pojawiające się na poszczególnych przedmiotach szkolnych u dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.

 Dostosowanie wymagań dydaktycznych do możliwości ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.

Modele pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.

dostosowanie metod nauczania oraz środków dydaktycznych do możliwości edukacyjnych dzieci ze  specyficznymi trudnościami w uczeniu się.

Uczeń zdolny w klasie szkolnej. 

Teaching methods

- wykład, pogadanka, projekt 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Recommended reading

1. Bogdanowicz M., Adryjanek A., (2004), Uczeń z dysleksją w szkole. Poradnik nie tylko dla polonistów, Gdynia

2. Bogdanowicz M., Czabaj R., (2008), Modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej ucznia z dysleksją, Gdańsk

3. Brejnak W., (2003), Dysleksja, Warszawa

4. Budzińska A., Wójcik M. (2010), Zespół Aspergera. Księga pytań i odpowiedzi, Kraków: Wydawnictwo Harmonia

5. Dembo M., H., (1997), Stosowana psychologia wychowawcza, Warszawa

6. Elliott J., Place M., (2000), Dzieci i młodzież w kłopocie, Warszawa

7. Grygier U., Sikorska I., (2008), Mój uczeń pracuje inaczej. Wskazówki metodyczne, Kraków

8. Kowaluk M., (2009), Efektywność terapii pedagogicznej dzieci z trudnościami w uczeniu się, Lublin

9. Niemierko B., (1997), Między oceną szkolną a dydaktyką. Bliżej dydaktyki, Warszawa

10. Olczykowska D., (2002), Wskazówki do pracy z dzieckiem z wadą słuchu w przedszkolu i szkole masowej, Opole

11. Oszwa U., (2008), Zaburzenia rozwoju umiejętności matematycznych. Problem diagnozy i terapii, Kraków

 

 

Further reading

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 27-04-2020 17:55)