SylabUZ
Course name | Praca dydaktyczna z uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się |
Course ID | 05.0-WP-SP-KP-PDU |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogical qualifications |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 30 (including as e-learning) |
2 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami pracy oraz dostosowaniem wymagań szkolnych do potrzeb ucznia
Student powinien posiadać wiedzę z zakresu terapii pedagogicznej oraz metodyki pracy terapeutycznej.
Pojęcie specyficznych trudności w uczeniu się
Symptomy specyficznych trudności w uczeniu się
Prawne uregulowania pomocy uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Trudności pojawiające się na poszczególnych przedmiotach szkolnych u dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Dostosowanie wymagań dydaktycznych do możliwości ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Modele pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
dostosowanie metod nauczania oraz środków dydaktycznych do możliwości edukacyjnych dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Uczeń zdolny w klasie szkolnej.
- wykład, pogadanka, projekt
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
1. Bogdanowicz M., Adryjanek A., (2004), Uczeń z dysleksją w szkole. Poradnik nie tylko dla polonistów, Gdynia
2. Bogdanowicz M., Czabaj R., (2008), Modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej ucznia z dysleksją, Gdańsk
3. Brejnak W., (2003), Dysleksja, Warszawa
4. Budzińska A., Wójcik M. (2010), Zespół Aspergera. Księga pytań i odpowiedzi, Kraków: Wydawnictwo Harmonia
5. Dembo M., H., (1997), Stosowana psychologia wychowawcza, Warszawa
6. Elliott J., Place M., (2000), Dzieci i młodzież w kłopocie, Warszawa
7. Grygier U., Sikorska I., (2008), Mój uczeń pracuje inaczej. Wskazówki metodyczne, Kraków
8. Kowaluk M., (2009), Efektywność terapii pedagogicznej dzieci z trudnościami w uczeniu się, Lublin
9. Niemierko B., (1997), Między oceną szkolną a dydaktyką. Bliżej dydaktyki, Warszawa
10. Olczykowska D., (2002), Wskazówki do pracy z dzieckiem z wadą słuchu w przedszkolu i szkole masowej, Opole
11. Oszwa U., (2008), Zaburzenia rozwoju umiejętności matematycznych. Problem diagnozy i terapii, Kraków
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 27-04-2020 17:55)