SylabUZ
Course name | Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Course ID | 05.6-WP-PSEW-MKSA |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika specjalna - edukacja włączająca |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Celem przedmiotu jest poznanie metod pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi ze spektrum autyzmu w przestrzeni edukacyjnej. Określenie kierunków oddziaływań terapeutycznych i dostosowanie środowiska szkolnego do potrzeb dziecka z ASD. Poznanie specyfiki funkcjonowania ucznia ze spektrum i doskonalenie umiejętności planowania działań edukacyjnych, rewalidacyjnych i terapeutycznych, celem optymalizacji Jego jakości życia w szkole.
Znajomość pedagogiki specjalnej i terapii pedagogicznej.
Ćwiczenia:
1. Konstruowanie dokumentacji ucznia ze spektrum w zespole tj. Indywidualny Program Edukacyjno - Terapeutyczny oraz Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia, 2. Określenie możliwości funkcjonalnych ucznia - ANALIZA SWOT, szanse i ograniczenia realizacji edukacji przedmiotowej, polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej itp. i dostosowanie celów edukacyjnych i terapeutycznych do indywidualnych możliwości ucznia ze spektrum. 3. Uczeń z autyzmem w klasie a uczeń z Zespołem Aspergera - realizacja podstawy programowej. 4. Organizacja przestrzeni klasowej i komunikacja alternatywna i wspomagająca ucznia z ASD w klasie: plan daltoński, model TEACCH, plan aktywności, systemy komunikacji: gesty, Makaton, PCS, piktogramy, komunikatory, itp. 5. Praktyczne działania nauczyciela w klasie tj. lekcje wychowawcze na temat zaburzenia, zebrania z rodzicami, integracja klasowa i edukacyjna.
Dyskusja, opis, praca z dokumentacją psychologiczno - pedagogiczną, zajęcia praktyczne, filmiki instruktażowe.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ćwiczenia:
Opracowanie projektu. Kryteria oceny projektu od 2 do 5 za: a) poprawność merytoryczną, b) poprawność metodyczną, c) indywidualizację oddziaływń, d) staranność techniczną (redakcyjną), e) atrakcyjność prezentacji projektu.
Ocena końcowa: Ocena za projekt.
Modified by dr Natalia Gumińska (last modification: 16-04-2020 18:55)