SylabUZ
Course name | Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób z trudnościami i niepowodzeniami edukacyjnymi |
Course ID | 05.6-WP-PSEW-MKTNE |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika specjalna - edukacja włączająca |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy praktycznej z zakresu wspierania i wspomagania ucznia z trudnościami i niepowodzeniami szkolnymi. Minimalizowanie napięć emocjonalnych przez szereg poznanych metod i technik pracy z uczniem ze SPE. Doskonalenie własnego warsztatu pracy oraz optymalne zorganizowanie współpracy ze specjalistami i innymi nauczycielami pracującymi w toku zajęć grupowych i indywidualnych z uczniem z trudnościami.
Podstawowa wiedza pedagogiczno-psychologiczna z zakresu niepełnosprawności człowieka, psychologii rozwojowej i pedagogiki specjalnej.
1. Style uczenia i nauczania - preferencje sensoryczne nauczyciela i uczniów obniżające trudności i niepowodzenia szkolne. 2. Katalog metod nauczania dostosowany do potrzeb dzieci i uczniów z trudnościami i niepowodzeniami szkolnymi (studium przypadku, analiza SWOT, obcy przybysz, techniki grupowej pracy). 3. Mnemotechniki i formy uczenia się dzieci z trudnościami - modele ćwiczeń. 4. Narzędzie i techniki pracy dla nauczyciela wychowawcy oraz nauczycieli przedmiotowych/nauczania zintegrowanego dostosowane do potrzeb ucznia ze SPE, w tym z trudnościami i niepowodzeniami. 5. Model współpracy nauczycieli i specjalistów optymalizujący funkcjonowania dziecka/ucznia w szkole/przedszkolu. 6. Dokumentacja nauczyciela do monitorowania postępów dziecka.
Praca z książką, praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, pokaz, dyskusja, metody aktywizujące, konspekt.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ćwiczenia:
Uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium z treści z ćwiczeń, aktywność w zadaniach grupowych i indywidualnych.
Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 17-04-2020 09:21)