SylabUZ

Generate PDF for this page

Edukacja dla przedsiębiorczości - course description

General information
Course name Edukacja dla przedsiębiorczości
Course ID 05.2-WP-PPiWM-EdP
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 8
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ
  • dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ
  • dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ
  • dr Klaudia Kasowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie z pojęciami edukacji dla przedsiębiorczości (jak np. pieniądze, dług, wygrana, zarabianie, oszczędzanie, inwestowanie). Poznanie cech przedsiębiorczego

człowieka. Rozwijanie umiejętności projektowania sytuacji i zadań dla uczniów umożliwiających stawanie się przedsiębiorczym człowiekiem. Kształtowanie refleksyjnej

postawy wobec problematyki przedsiębiorczości.

Prerequisites

Wiedza z zakresu dydaktyki, wiedza psychologiczna o dziecku.

Scope

1. Przedsiębiorczość jako postawa, zachowanie i proces. 2. Pieniądze i płacenie. Świadomość ekonomiczna: bank, kredyt, konto, karta płatnicza, waluty, nominały;Oszczędzanie pieniędzy. Skarbonka, kieszonkowe. Sposób myślenia o pieniądzach- dług, wygrana, bogactwo, pieniądze jako narzędzie w rękach człowieka.3. Zarabianie pieniędzy i odpowiedzialność za własną sytuację finansową. Własne pomysły- własna  firma . 4. Dzielenie się pieniędzmi- wartość pomagania innym.5. Gospodarowanie pieniędzmi- pojęcie inwestowania. 6. Cechy przedsiębiorczego człowieka i ich rozwijanie.7 Rozwiązywanie problemów- radzenie sobie ze zmianami i wyzwaniami.8 Komunikowanie się -klarowne wyrażanie własnych potrzeb i oczekiwań, współpraca w grupie.9. Dyscyplina i samokontrola jako ważne cechy przedsiębiorczego człowieka.10. Kreatywność i otwartość w myśleniu.

Teaching methods

Praca z tekstem, rozwiązywanie problemów, projekty grupowe

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest pozytywna ocena z dwóch projektów obejmujących sytuacje i zadania umożliwiające rozwijanie u uczniów przedsiębiorczości.

Recommended reading

1. Z. Stanecka, Basia i pieniądze, Egmont Polskasp.z.o.o. Warszawa 2011 .

2. L.Schneider, Zuzia dostaje kieszonkowe, Media Rodzin, Poznan 2014 .

3. M.Szyszko-Essex, Festyn, Mambuka, Warszawa 2013.

4. M.Szyszko-Essex, Mona planuje ciasteczkowy biznes, Warszawa 2013.

Further reading

1. MA.Hall, Pieniądze na stół. O finansach na wesoło, Wydawnictwo G+J RBA, Warszawa 2012.

Notes


Modified by dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (last modification: 20-04-2020 20:39)