SylabUZ

Generate PDF for this page

Komputer w szkole podstawowej z metodyką - course description

General information
Course name Komputer w szkole podstawowej z metodyką
Course ID 05.5-WP-PEDD-KEEM
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ewa Nowicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do prowadzenia zajęć komputerowych na poziomie szkoły podstawowej. Wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności konieczne do organizowania warsztatu pracy nauczyciela, przygotowania i poprowadzenia zajęć w klasie, projektowania pomocy dydaktycznych, korzystania z zasobów internetowych w edukacji. Pokazanie ścieżki rozwoju w przyszłej pracy zawodowej.

 

Prerequisites

Wiadomości z zakresu dydaktyki ogólnej, mediów w edukacji. Wiedza i umiejętności w zakresie przedmiotu technologie informacyjne.

Scope

Warsztat pracy nauczyciela zajęć komputerowych.
Metodyka zajęć komputerowych: metodyka wykorzystania zasobów Internetowych i programów edukacyjnych na zajęciach komputerowych.
Zajęcia komputerowe w szkole podstawowej. Specyfika zajęć i różnice. Planowanie i organizacja zajęć.  Nauczanie i uczenie się z użyciem komputera i Internetu, wykorzystanie narządzi i zasobów Internetu w zajęciach komputerowych na poziomie szkoły podstawowej.
Projektowanie zadań i ćwiczeń w zakresie zajęć komputerowych. Wykorzystanie mediów i multimediów do projektowania różnorodnych ćwiczeń, zadań i projektów na potrzeby zajęć komputerowych. Koncepcje zajęć komputerowych skierowanych dla uczniów szkoły podstawowej. Przygotowanie pomocy dydaktycznych na podstawie technologii informacyjnych. Prezentacja i omówienie metodycznego wykorzystania prezentowanych pomocy w procesie edukacji.

 

Teaching methods

Ćwiczenia praktyczne, praca indywidualna, praca z partnerem, praca w grupie.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest aktywność na zajęciach, przygotowanie i prezentacja pomocy dydaktycznych uwzględniających wykorzystanie technologii informacyjnych. 

Recommended reading

Juszczyk S., Janczyk J., Morańska D., Dydaktyka informatyki i technologii informacyjnej, Toruń 2004.
Juszczyk S., red., Metodyka nauczania Informatyki w szkole, Toruń 2001.
Kron F. Sofos A., Dydaktyka mediów, Gdańsk 2009.

Further reading

Arends R.I., Uczymy się nauczać, Warszawa 2002.
Goźlińska E., Nie lekcje, lecz zajęcia edukacyjne, Warszawa 2005.
Kruszewski K., red., Sztuka nauczania: czynności nauczyciela, T. I-II, Warszawa 2002.

Notes


Modified by dr Ewa Nowicka (last modification: 30-04-2020 21:40)