SylabUZ
Course name | Komputer w szkole podstawowej z metodyką |
Course ID | 05.5-WP-PEDD-KEEM |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do prowadzenia zajęć komputerowych na poziomie szkoły podstawowej. Wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności konieczne do organizowania warsztatu pracy nauczyciela, przygotowania i poprowadzenia zajęć w klasie, projektowania pomocy dydaktycznych, korzystania z zasobów internetowych w edukacji. Pokazanie ścieżki rozwoju w przyszłej pracy zawodowej.
Wiadomości z zakresu dydaktyki ogólnej, mediów w edukacji. Wiedza i umiejętności w zakresie przedmiotu technologie informacyjne.
Warsztat pracy nauczyciela zajęć komputerowych.
Metodyka zajęć komputerowych: metodyka wykorzystania zasobów Internetowych i programów edukacyjnych na zajęciach komputerowych.
Zajęcia komputerowe w szkole podstawowej. Specyfika zajęć i różnice. Planowanie i organizacja zajęć. Nauczanie i uczenie się z użyciem komputera i Internetu, wykorzystanie narządzi i zasobów Internetu w zajęciach komputerowych na poziomie szkoły podstawowej.
Projektowanie zadań i ćwiczeń w zakresie zajęć komputerowych. Wykorzystanie mediów i multimediów do projektowania różnorodnych ćwiczeń, zadań i projektów na potrzeby zajęć komputerowych. Koncepcje zajęć komputerowych skierowanych dla uczniów szkoły podstawowej. Przygotowanie pomocy dydaktycznych na podstawie technologii informacyjnych. Prezentacja i omówienie metodycznego wykorzystania prezentowanych pomocy w procesie edukacji.
Ćwiczenia praktyczne, praca indywidualna, praca z partnerem, praca w grupie.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia jest aktywność na zajęciach, przygotowanie i prezentacja pomocy dydaktycznych uwzględniających wykorzystanie technologii informacyjnych.
Juszczyk S., Janczyk J., Morańska D., Dydaktyka informatyki i technologii informacyjnej, Toruń 2004.
Juszczyk S., red., Metodyka nauczania Informatyki w szkole, Toruń 2001.
Kron F. Sofos A., Dydaktyka mediów, Gdańsk 2009.
Arends R.I., Uczymy się nauczać, Warszawa 2002.
Goźlińska E., Nie lekcje, lecz zajęcia edukacyjne, Warszawa 2005.
Kruszewski K., red., Sztuka nauczania: czynności nauczyciela, T. I-II, Warszawa 2002.
Modified by dr Ewa Nowicka (last modification: 30-04-2020 21:40)