SylabUZ

Generate PDF for this page

Wczesna interwencja logopedyczna - course description

General information
Course name Wczesna interwencja logopedyczna
Course ID 05.9-WP-PEDD-WIL
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 6
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade
Lecture 15 1 - - Exam

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z wczesną interwencją logopedyczną 

Prerequisites

Brak wymagań wstępnych 

Scope

Wykłady:

  1. Wczesna interwencja logopedyczna zapobiegająca zaburzeniom ustno-twarzowym.
  2. Wczesna interwencja i stymulacja rozwoju dziecka na oddziale neonatologicznym.
  3. Wczesna interwencja logopedyczna w przypadku dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia.
  4. Diagnoza i terapia funkcji pokarmowych w obrębie okolicy orofacjalnej - połykania, gryzienia i żucia.
  5. Wczesna interwencja u dzieci z dysfunkcjami powstałymi na tle izolowanych kraniosynostoz.
  6. Wczesna interwencja logopedyczna w mózgowym porażeniu dziecięcym.
  7. Wczesna interwencja terapeutyczna w ujęciu metody krakowskiej

Ćwiczenia:

  1. Programowanie wczesnych etapów rozwoju językowego.
  2. Zarys terapii logopedycznej dzieci z zespołami wad wrodzonych.
  3. Specyfika wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji logopedycznej w pracy z dziećmi z uszkodzonym słuchem.
  4. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z diagnozą padaczki.
  5. Programy Centrum Hanen jako przykład niedyrektywnego podejścia do pracy z dziećmi z zaburzeniami kominikacji.
  6. Wczesna interwencja terapeutyczna i wspomaganie rozwoju w nurcie pedagogiki leczniczej Marii Montessori.
  7. Wychowanie słuchowe małego dziecka.
  8. Ćwiczenia słuchowe i ruchowe w terapii małego dziecka z zaburzeniami rozwoju mowy.

Teaching methods

Metody podające

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest napisanie testu wiedzy. Ocena wg następującej skali 0-51% ocena niedostateczna, 52%-67%- dostateczna, 68%-83% dobry, 84-100% bardo dobry

Recommended reading

Błeszyński Jacek, Baczała Ditta, Wczesna interwencja w logopedii, Wyd Harmonia, Warszawa 2015

Further reading

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 29-04-2020 12:57)