SylabUZ
Course name | Praktyka dydaktyczna |
Course ID | 05.0-WP-PEDP-PD |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Practical training | 60 | 4 | 60 | 4 | Credit with grade |
1. Wykorzystanie przez studentów zdobytej wiedzy teoretycznej dotyczącej kompleksu zagadnień związanych z wprowadzaniem nowej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w postaci zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.
2. Uogólnienie umiejętności praktycznych zdobytych w czasie realizacji dotychczasowych zajęć objętych programem studiów i zapoznanie się z funkcjonowaniem szkoły jako placówki edukacyjnej, w ramach której student weryfikuje i integruje wiedzę z zakresu pedagogiki, poradnictwa i socjoterapii;
3. Umiejętność samodzielnego rozwiązywania postawionych zadań w zakresie pomocy w rozwiązywaniu konkretnych problemów pojawiających się w rzeczywistości szkolnej, nabywanie doświadczeń pedagogicznych w celu ich twórczego zastosowania w przyszłym działaniu pedagogicznym, a w rezultacie praktyczne przygotowanie do prowadzenia zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne w przyszłej pracy zawodowej.
Warunkiem rozpoczęcia praktyk jest wyrażenie zgody kierownictwo odpowiedniej placówki na odbycie praktyki według harmonogramu danego roku akademickiego przez studenta w uzgodnionym zakresie i terminie na podstawie skierowania z Uczelni oraz przekazanie Organizatorowi praktyki z ramienia Uczelni odpowiednich dokumentów praktyki - porozumienie w sprawie praktyk. Warunkiem odbycia praktyk w danej szkole jest prowadzenie przez nią zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.
W czasie trwania praktyki student zobowiązany jest do:
1. Zapoznania się ze strukturą instytucji, funkcjami przez nią realizowanymi, formami i metodami pracy oraz jej statusem formalno-prawnym;
2. Zapoznanie się ze specyfiką pracy nauczyciela - psychologa, nauczyciela - pedagoga, w tym pedagoga specjalnego, nauczyciela posiadający przygotowanie np. z zakresu prowadzenia określonego rodzaju terapii obejmującej rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych (np. z arteterapii, socjoterapii, terapii behawioralnej, mediacji), bądź dwuosobowych zespołów: nauczyciela przedmiotu wraz ze specjalistą (może nie być nauczycielem) od prowadzenia określonej terapii w zakresie prowadzenia zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne;
3.Zapoznanie się z dokumentacją prowadzoną przez nauczyciela (z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych) i konspektami zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne;
Klasyczna metoda problemowa, prezentacja dokumentów związanych z instytucją, praca w grupie, analiza dokumentów
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z praktyk:
- na studiach stacjonarnych student uzyskuje zaliczenie praktyk, gdy uczestniczył w spotkaniach dotyczących praktyk organizowanych przez osobę wyznaczoną jako Organizator Praktyk z ramienia Uczelni, odbył praktykę zgodnie z terminem praktyk podanych przez Organizator praktyk z ramienia Uczelni i uzupełnił dziennik praktyk, konspekty oraz dostarczył opinię z praktyk.
Proponowane miejsca praktyk:
Szkoły podstawowe, Szkoły średnie pod warunkiem, że realizują zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
Modified by dr Magdalena Zdaniewicz (last modification: 26-04-2020 12:16)