SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Technologie i procedury napraw samolotów |
Kod przedmiotu | 06.1-WM-MiBM-ML-P-62_19 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Mechanika i budowa maszyn |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 7 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Egzamin |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z technologiami i procedurami napraw podstawowych zespołów i podzespołów samolotów.
Inżynieria wytwarzania, Materiałoznawstwo lotnicze, Podstawy konstrukcji maszyn, Silniki lotnicze, Budowa samolotów
Lp. | Treści programowe - WYKŁAD | l. godz. st. stacj. |
l. godz. st. niestacj. |
|||
W1 | Charakterystyka prac obsługowo-naprawczych. | 2 | ||||
W2 | Technologie napraw zespołów i podzespołów samolotów w kontekście stosowanych w lotnictwie procedur. | 3 | ||||
W3 | Technologie napraw metodami obróbki mechanicznej i metodami spawalniczymi. | 2 | ||||
W4 | Technologie napraw części z kompozytów polimerowo-włóknistych, drewnianych i płóciennych. | 4 | ||||
W5 | Weryfikacja i naprawa silnika tłokowego - kadłub, elementy układu korbowo-tłokowego, głowica i grupa zaworowa. | 4 | ||||
W6 | Weryfikacja i naprawa silnika tłokowego - osprzęt. | 2 | ||||
W7 | Weryfikacja i naprawa pozostałych elementów: przekładni i śmigła. | 2 | ||||
W8 | Weryfikacja i naprawa kadłuba i podwozia samolotu. | 3 | ||||
W9 | Weryfikacja i naprawa układu sterowania samolotu. | 2 | ||||
W10 | Weryfikacja i naprawa poszycia metalowego, kompozytowego, drewnianego, itp. samolotu. | 2 | ||||
W11 | Weryfikacja i naprawa przyrządów pokładowych i silnika, radiowo-nawigacyjnych i wyposażenia elektrycznego. | 4 | ||||
W12 | Egzamin na podstawie testu lub pracy pisemnej. | |||||
Suma: | 30 | 0 |
Lp. | Treści programowe - LABORATORIUM | l. godz. st. stacj. |
l. godz. st. niestacj. |
|||
L1 | Wprowadzenie do zajęć laboratoryjnych, warunki zaliczenia przedmiotu, zasady bhp i ppoż., zapoznanie się ze stanowiskami pracy i obiektami napraw. | 2 | ||||
L2 | Procedury i obsługi techniczne obiektów obsługiwanych na zajęciach. | 1 | ||||
L3 | Techniki demontażu, badania, napraw i montażu części i podzespołów silnika tłokowego. | 2 | ||||
L4 | Diagnostyka i wymiana niesprawnych części głównych silnika. | 2 | ||||
L5 | Obsługi układu olejowego, smarowania i chłodzenia silnika. | 3 | ||||
L6 | Obsługi układu elektrycznego i skrzynki napędu silnika. | 2 | ||||
L7 | Obsługa, sterowanie, synchronizacja i przechowywanie śmigła. | 2 | ||||
L8 | Obsługa ramy mocowania silnika i ściany ognioodpornej. | 2 | ||||
L9 | Diagnostyka, obsługa i naprawa poszycia metalowego, kompozytowego, itp. elementów konstrukcji samolotu. | 3 | ||||
L10 | Diagnostyka, obsługa i naprawa podwozia i kadłuba samolotu. | 2 | ||||
L11 | Diagnostyka, obsługa i naprawa układów sterowania samolotu. | 2 | ||||
L12 | Diagnostyka, obsługa i naprawa układów elektrycznuch, radiowo-nawigacyjnych, itp. | 2 | ||||
L13 | Diagnostyka, obsługa wyposażenia dodatkowego samolotów. | 1 | ||||
L14 | Termin odróbczy I, II, III (silnik, płatowiec, wyposażenie elektryczne i radiowe). | 3 | ||||
L15 | Zaliczenie na ocenę | 1 | ||||
Suma: | 30 | 0 |
Wykład - z wykorzystaniem środków audiowizualnych; laboratorium - praca w grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie wszystkich jego form. Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią ważoną oceny z egzaminu (51 %) i oceny z laboratorium (49 %).
Zmodyfikowane przez dr inż. Janusz Walkowiak (ostatnia modyfikacja: 09-06-2020 20:27)