SylabUZ
Course name | Pedagogy of ability and creativity |
Course ID | 05.0-WP-TPiPZ-PZT |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogical therapy and pedagogics of skills |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Head faculty | Faculty of Social Sciences |
ECTS credits to win | 8 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | - | - | 15 (including as e-learning) |
1 (including as e-learning) |
Exam |
Class | - | - | 15 (including as e-learning) |
1 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami z zakresu pedagogiki zdolności i twórczości (istota, rodzaje zdolności i twórczości oraz metody diagnozowania dzieci zdolnych, uzdolnionych i twórczych). Potrafi identyfikować dzieci zdolne i twórcze.
Podstawy pedagogiki ogólnej i dydaktyki oraz psychologii ogólnej i psychologii rozwojowej.
Wykład konwencjonalny, problemowy
Ćwiczenia - praca z tekstem, praca z dokumentem źródłowym; problemowe- dyskusja, meta plan, drzewo decyzyjne, praktycznego działania - projektowanie zadań, metoda przypadków, praca w grupach, burza mózgów.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład – egzamin pisemny z treści zrealizowanych na ćwiczeniach (50% części składowej) i wykładach (50% części składowej).
Ćwiczenie zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności (25%składowej zaliczenia)i dyskusji studentów (25%składowej zaliczenia) oraz zaprojektowania jednej sytuacji edukacyjnej dla dzieci zdolnych (50% składowej zaliczenia).
Ocena końcowa - to średnia z ocen uzyskanych z ćwiczeń i wykładów
Limont W., Uczeń zdolny. Jak go rozpoznawać i jak z nim pracować, Sopot, 2010.
Magda-Adamowicz M., Uwarunkowania efektywności kształcenia nauczycieli klas I-III w zakresie twórczości pedagogicznej, Zielona Góra 2009.
Nęcka E., Psychologia twórczości, Gdańsk, 2001.
Popek S., Człowiek jako jednostka twórcza, Lublin 2003.
Szmidt K.J., Pedagogika twórczości, Gdańsk 2007.
Kubicka D., Twórcze działanie dziecka w sytuacjach zabawowo-zadaniw0owych, Kraków 2003.
Magda-Adamowicz M., Wizerunek twórczego pedagogicznie nauczyciela klas I-III, Zielona Góra 2007.
Magda-Adamowicz M., Paszenda I., Treningi twórczości a umiejętności zawodowe, Toruń 2011.
Popek S., Psychologia twórczości plastycznej, Kraków 2010
Uszyńska-Jarmoc J., Twórcza aktywność dziecka. Teoria – rzeczywistość -perspektywy rozwoju. Białystok 2003.
Żuk T., Uzdolnienia twórcze a osobowości, Poznań 1986.
Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 21-04-2020 13:52)