SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologia rozwojowa |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-TPiPZ-PR |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Terapia pedagogiczna i pedagogika zdolności |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie słuchaczy z wybranymi zagadnieniami z psychologii rozwojowej.
Podstawy psychologii
Wykłady
Współczesne rozumienie przedmiotu psychologii rozwoju. Psychologia rozwojowa a psychologia rozwoju, paradygmat psychologii rozwoju. „Zmiana w czasie” – podstawowy termin psychologii rozwoju.
Ćwiczenia
Rodzaje i cechy zmian rozwojowych. Neopsychoanalityczne teorie związków z obiektem (D. Winnicot, M. Mahler, M. Klein) i teoria przywiązania (J. Bowlby, M. Ainsworth). Neo-piagetowskie teorie rozwoju dziecka (L. Kohlberg. R. Siegler). Dialektyka rozwoju jako procesu wielopoziomowego i wielopłaszczyznowego (E. Erikson, M. Tyszkowa, Baltes).
Wykład – wykład konwencjonalny, wykład problemowy, pokaz.
Ćwiczenia – dyskusja, praca z tekstem źródłowym, klasyczna metoda problemowa, metody aktywne, projekt
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia – średnia arytmetyczna oceny przygotowania, aktywnego udziału w zajęciach, pracy zaliczeniowej (projekt) oraz oceny z kolokwium (90% poprawnych odpowiedzi – ocena bdb, 75% – db, 60% – dst).
Wykład – kolokwium pisemne z problematyki wykładów (90% poprawnych odpowiedzi – ocena bdb, 75% – db, 60% – dst).
Na ocenę końcową z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z wykładu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i wykładu.
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 21-04-2020 13:55)