SylabUZ

Generate PDF for this page

Fundamentals of Psychology - course description

General information
Course name Fundamentals of Psychology
Course ID 14.4-WP-ARTEP-PPSCH
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Arteterapia
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anna Mróz
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 - - Exam
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Wprowadzenie podstawowych terminów psychologicznych i wiedzy o procesach poznawczych, emocjonalnych, motywacyjnych. Charakterystyka głównych nurtów w psychologii i przegląd związanych z nimi klasycznych teorii.

Prerequisites

Brak.

Scope

Wykłady:

Psychologia jako dyscyplina naukowa, metody badań, subdyscypliny.

Podstawowe nurty i idee w psychologii. Klasyczne teorie związane z poszczególnymi nurtami. Terminologia charakterystyczna dla różnych teorii (definicje pojęć i opis zjawisk psychicznych).

Procesy poznawcze: spostrzeganie, myślenie, pamięć.

Procesy emocjonalno-motywacyjne w ujęciu wybranych teorii.

Osobowość w ujęciu poszczególnych nurtów psychologicznych.

Stres psychologiczny: definicja, stresory, etapy przebiegu stresu.

Ćwiczenia: Temperament: pojęcie cechy i typu temperamentu. Wybrane teorie temperamentu. Różnice indywidualne w zakresie temperamentu.

Mimowolne uczenie się: warunkowanie i modelowanie.

Proces świadomego uczenia się: czynniki sprzyjające uczeniu się.

Rozpoznawanie stylów i strategii radzenia sobie ze stresem.

Teaching methods

Wykład konwencjonalny, dyskusja problemowa, praca w grupach.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunki zaliczenia wykładów: pozytywna ocena z egzaminu pisemnego (pytania otwarte) z progami procentowymi (60%-67%: ocena 3,0; 68%-75%: ocena 3,5; 76%-83%: ocena 4,0; 84%-91%: ocena 4,5; 92%-100%: ocena 5,0).

Warunki zaliczenia ćwiczeń: aktywność studenta na zajęciach w ramach dyskusji problemowych i pracy w grupach. Kryteria oceny: przygotowanie materiału z sugerowanych źródeł, stopień zrozumienia materiału, trafność w poszukiwaniu problemów i stawianiu pytań.

Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią arytmetyczną oceny z ćwiczeń i z wykładów.

Recommended reading

1.     Matusewicz Cz. (2006) , Wprowadzenie do psychologii, Warszawa: Press&it.

2.     Mietzel G. (2008), Wprowadzenie do psychologii, Gdańsk: GWP.

3.     Strelau J. (2002) , Psychologia różnic indywidualnych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”.

4.     Zimbardo Ph., Gerrig R. (2012), Psychologia i życie, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Further reading

1.     Strelau J. (red.) (2000), Psychologia. Podręcznik akademicki. T.1, Gdańsk: GWP.

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 14-05-2020 08:47)