SylabUZ

Generate PDF for this page

Pedagogical Practice - en block I - course description

General information
Course name Pedagogical Practice - en block I
Course ID 05.0-WP-ARTEP-PPC1
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Arteterapia
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Practical training 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem praktyki pedagogicznej jest umożliwienie studentom zdobycia wiedzy i umiejętności związanych z prowadzeniem zajęć edukacyjnych. Stworzenie studentom warunków do prowadzenia hospitacji zajęć oraz samodzielnego prowadzenia zajęć na podstawie przygotowanych konspektów.

Prerequisites

Student posiada podstawową wiedzę na temat procesu wychowawczego. 

Scope

  • Student zapoznaje się z dokumentacją szkoły, poznaje zasady organizowania procesu dydaktyczno-wychowawczego oraz sposób funkcjonowania placówek oświatowych.
  • Obserwowanie spontanicznej aktywności wychowanków, procesu komunikacji zachodzącego pomiędzy poszczególnymi podmiotami edukacyjnymi.
  • Przeprowadzenie przez studenta hospitacji zajęć edukacyjnych.
  • Opracowanie konspektów zajęć.
  • Samodzielne przeprowadzenie zajęć edukacyjnych.
  • Uczestniczenie w życiu placówki oświatowej.

Teaching methods

Dyskusja, pogadanka, demonstracja, metoda zajęć praktycznych

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia praktyki jest uzyskanie pozytywnej opinii wystawionej przez pedagoga -opiekuna praktyki, złożenie wymaganych dokumentów w wyznaczanym terminie przez organizatora praktyki z ramienia UZ. Ocenę końcową stanowi ocena z odbytej praktyki w szkole.

Recommended reading

1.      Gudro-Hornicka M. (2017)., Scenariusze lekcji wychowawczych dla nauczycieli i wychowawców w starszych klasach szkoły podstawowej i w szkołach ponadpodstawowych, Warszawa Difiin.

2.      Święcicka J. (2010), Ja i grupa. Trening dla uczniów, Warszawa, Diffin.

Further reading

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 14-05-2020 09:35)