SylabUZ

Generate PDF for this page

Struktury i kompozycje wizualne - course description

General information
Course name Struktury i kompozycje wizualne
Course ID 03.1-WP-ARTEP-SiKW
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Arteterapia
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anna Owsian
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Zajęcia mają na celu:

  • zapoznanie się z tematyką dotyczącą percepcji wzrokowej, rozpoznanie i interpretację form wizualnych.

  • zdobycie umiejętności świadomego postrzegania zjawisk wizualnych poprzez definiowanie przykładowych pojęć:

  • struktura, faktura, światło, cień.

  • analizę i rozpoznanie kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni na podstawie przykładowych pojęć:

  • linia, plama, dynamika, statyka, kontrast, rytm, symetria, asymetria, rozproszenie, skupienie, deformacja.

Prerequisites

Brak wymagań wstępnych.

Scope

  1. Interpretacja zjawisk wizualnych: kształt, barwa, struktura, faktura, światło, cień.
  2. Podstawowe informacje na temat figur geometrycznych, wykorzystanie ich w projektowaniu układu graficznego na płaszczyźnie.
  3. Przykładowe zagadnienia poruszane podczas ćwiczeń projektowych:
    • układ symetryczny i asymetryczny
    • skupienie a rozproszenie
    • z płaszczyzny w przestrzeń
    • dynamiczny układ linearny
    • plama 2d

Teaching methods

  1. warsztaty projektowe w grupach kilkuosobowych
  2. dyskusja, burza mózgu
  3. prezentacja multimedialna

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte w poszczególnych kryteriach:

  • aktywne uczestnictwo w zajęciach- 25%

  • systematyczna praca nad zadanym projektem (grupowym lub indywidualnym)- 40%

  • prezentacja zrealizowanego projektu-35%

Recommended reading

  1. Agata Mączyńska-Frydryszek, Małgorzata Jaskólska-Klaus, Tomasz Maruszewski, Psychofizjologia widzenia, Wydawnictwo PWSSP, Poznań 1991.

  2. John Beerger, Sposoby widzenia, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 1997.

  3. Marek Maciejczak, Świat według ciała w fenomenologii percepcji M. Merleau-Ponty’ego, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2001.

  4. John Gage, Kolor i znaczenie: Sztuka , nauka i symbolika, Wydawnictwo Universitas, 2010.

Further reading

Indywidualnie ustalana przez prowadzącego

Notes


Modified by dr Anna Owsian (last modification: 27-04-2020 09:30)