SylabUZ
Course name | Elective Course: Literature/Film-Internet |
Course ID | 09.2-WH-FiPlP-LFI-S16 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Polish Philology |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Zasadniczym celem przedmiotu jest ukazanie związków nowych technologii i Internetu z literaturą i filmem.
brak
Rozpoznanie definicyjne Internetu (byt rzeczywisty i symboliczny Internetu); literackie korzenie sieci informacyjnych (od protohipertekstualnościowego Procesu F. Kafki po twórczość środowisk cyberpunkowych, np. W. Gibsona); nowe technologie i Internet jako temat lub motyw literacki i filmowy (m.in.: „Her”, reż. S. Jonze, USA 2013; „S@motność w sieci” reż. W. Adamek, Polska 2006 i/lub J. Wiśniewski, Samotność w sieci, Wydawnictwo Czarne 2001); życie literackie/filmowe w Internecie: strony autorskie, literackie/filmowe czasopisma sieciowe, internetowe zasoby filmów i literatury tradycyjnej oraz filmy/literatura sieci, czyli blogi i wideoblogi, powieści hipertekstowe, multipoezje itd.
wykład konwersatoryjny, metoda eksponująca, praca z tekstem (materiały internetowe i audiowizualne), dyskusja
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
obecność i aktywny udział w zajęciach
wg bieżących potrzeb
Jest to przedmiot opcjonalny, wybierany z oferty przedmiotów do wyboru Instytutu Filologii Polskiej; przedmiot zostanie uruchomiony w zależności od potrzeb i zainteresowania w danym semestrze studiów I stopnia (na podstawie deklaracji studentów/elektronicznego wyboru przedmiotów).
Ponieważ podczas zajęć będą miały miejsce prezentacje wybranych filmów, wskazane jest, by laboratoria w miarę możliwości były planowanie co dwa tygodnie, a w każdym razie w cyklach czterogodzinnych; z uwagi na specyfikę treści przedmiotowych zajęcia powinny się odbywać w laboratorium komputerowym ze stałym dostępem do Internetu.
Modified by dr Krystian Saja (last modification: 20-05-2020 11:25)