SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Digital storytelling |
Kod przedmiotu | 08.9--LPKSGP-DS-S20 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Literatura popularna i kreacje światów gier |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 6 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Egzamin |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie |
Ćwiczenia:
Student uczy się konstruować własną cyfrową opowieść. Zapoznaje się z różnymi narzędziami i metodami wykorzystywanymi w digital storytellingu.
Wykład:
Student uzyskuje wiedzę na temat digital storytellingu - opowiadania historii poprzez media cyfrowe.Zostaje zapoznany z fundamentalnym dla człowieka znaczeniem opowieści oraz wpływem rozwoju technologii komunikacyjnych na sposób opowiadania historii. Poznaje różne rodzaje, aspekty oraz ujęcia cyfrowych opowieści.
Bierna znajomość języka angielskiego pozwalająca na pracę z tekstem w tym języku.
Ćwiczenia:
Zakres tematyczny:
1. Wybór tematu, identyfikacja odbiorcy.
2. Tworzenie skryptu.
3. Gromadzenie i selekcja materiałów cyfrowych (WeVideo, Canva).
4. Tworzenie scenorysu (Storyboarder).
5. Realizacja cyfrowej opowieści.
6. Upublicznianie i promocja.
7. Hipertekst (Storyspace).
8. Hiperfikcja (Twine).
9. Memy.
10. Machinimy i screencasty (Screenr).
11. Dysonans ludonarracyjny.
12. Gropowieści, gry fabularne.
13. Grywalizacja a digital storytelling, grywalizacja narracyjna.
14. Networked narrative: opowieść jako narzędzie aktywizmu.
15. Prawo autorskie i ramy etyczne tworzenia cyfrowych opowieści.
Wykład:
1. Wprowadzenie do storytellingu.
2. Transmedialność opowieści.
3. Digital storytelling - pojęcie, definicje, historia.
4. Rodzaje cyfrowych opowieści.
5. Web 2.0 Storytelling.
6. Przykłady cyfrowych opowieści: poezja cyfrowa, interactive drama, film interaktywny.
7. Gry cyfrowe jako architektura narracyjna.
8. Gry rzeczywistości alternatywnej.
9. Digital storytelling w AR i VR.
10. Cyfrowe opowieści z archiwaliów.
11. Digital storytelling oparty na lokalizacji.
12. Digital storytelling oparty na danych.
13. Audiostorytelling: podcast.
14. Zastosowania cyfrowych opowieści.
Wykład, analiza tekstów źródłowych, dyskusja, praca nad projektem.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia:
Systematyczny i aktywny udział w zajęciach, przygotowanie prezentacji, przygotowanie projektu.
Wykład:
Systematyczny i aktywny udział w zajęciach, zdanie egzaminu końcowego.
Ćwiczenia:
Wykład:
Ćwiczenia:
Wykład:
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 01-07-2020 22:25)