SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wprowadzenie do psychologii |
Kod przedmiotu | 14.4--CiDFP-S20 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Coaching i doradztwo filozoficzne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest przedstawienie studentom podstawowej wiedzy z zakresu psychologii ogólnej, pokazanie różnych koncepcji psychologicznych funkcjonowanie człowieka. Wprowadzenie podstawowych pojęc psychologicznychzwiązanych z rozumieniem zasad działania procesów poznawczych, emocjonalnych i motywacyjnych w całokształcie zachowania człowieka.
brak
Źródła wiedzy psychologicznej: filozofia, biologia, fizjologia. Powstanie psychologii eksperymentalnej jako samodzielnej dziedziny naukowej. Psychologia jako nauka o zachowaniu człowieka. Paradygmaty psychologii teoretycznej oraz modele bada empirycznych w psychologii. Cele i metody badań psychologicznych. Psychologiczne koncepcje człowieka: behawioryzm, psychoanaliza, psychologia humanistyczna, psychologia poznawcza, psychologia pozytywna. Etyczny aspekt badań naukowych. Dziedziny psychologii. Główne szkoły i kierunki psychologiczne. Wprowadzenie do podstawowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem człowieka: świadomość, procesy poznawcze, inteligencja, uczenie się, emocje i motywacja, osobowość. Filozoficzne problemy psychologii. Podstawowe problemy psychologii społecznej, psychologii rozwojowej, psychologii klinicznej, psychologii pracy, organizacji i zarządzania.
Wykład tradycyjny, wykład problemowy, dyskusja, prezentacja multimedialna
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zajęcia kończą się testem końcowym. Minimalny próg procentowy do uzyskania pozytywnej oceny wynosi 70%.
Strelau J., Doliński D., Psychologia,Gdańsk 2008.
Schultz D., Schultz S., Historia współczesnej psychologii, Kraków 2008.
Mietzel G., Wprowadzenie do psychologii, Gdańsk 2008.
Zimbardo P., Psychologia i życie, Warszawa 2011.
Hock R., 40 prac badawczych, które zmieniły oblicze psychologii., Gdańsk 2003.
Łukaszewski W. (2011) Wielkie pytania psychologii. Gdańsk 2011.
Zmodyfikowane przez dr Dariusz Sagan (ostatnia modyfikacja: 10-07-2020 01:26)