SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Diagnoza w arteterapii |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-ARTEP-DwAR |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Arteterapia |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 60 | 4 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wyposażenie studenta w umiejętności praktycznej realizacji działań związanych z zastosowaniem technik arteterapeutycznych w diagnostyce
Wiedza z zakresu podstaw psychologii: znajomość modelu prawidłowego rozwoju oraz mechanizmów zmiany rozwojowej
Badania procesu terapeutycznego i jego efektów wg. A.Gilroy; diagnostyczny wymiar impasu w procesie tworzenia. Projekcja w terapii ekspresyjnej. Rysunek w przestrzeni terapeutycznej (analiza elementów graficznych, symbolika barw, symbolika przestrzeni, analiza proporcji, aspekt treściowy interpretacji, wskaźniki zaburzeń emocjonalnych – projekcja konfliktów). Studium przypadku w badaniach nad twórczością (analizy przypadku- obserwacyjne studium przypadku, analiza sytuacyjna). Wywiad narracyjny i kwestionariusze wywiadu stosowane w jakościowych badaniach dramy kreatywnej. Ocena role-play na gruncie dramaterapii i przegląd zastosowania dramatycznej improwizacji w ocenianiu. Scheduły odnotowujące konkretne zachowania klienta podczas sesji terapetycznej (np. dotyczące improwizowanych zachowań ruchowych: Profil ruchowego zachowania się pacjenta. Kategoria proksemiczna i kategoria kinezjetyczna wg..K.Krasoń).
Metody praktyczne (analiza wytworu, praca z tekstem, dyskusja problemowa, metoda indywidualnych przypadków)
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Pozytywna ocena aktywności studenta opracowanie i prezentacja w czasie ćwiczeń zagadnień, problemów przewidzianych w programie przedmiotu. Prezentacja ustna na temat podjętego zagadnienia wybranego problemu diagnostycznego ( metody: pokaz, analiza wytworu, dyskusja problemowa , studium przypadku w terapii artystycznej) Ocena uwzględnia:
Skala ocen za prezentację ustną: ndst (0 pkt.), dostateczny (3,0 pkt.), dostateczny plus (3,5 pkt.), dobry (4,0 pkt.), dobry plus (4,5 pkt.), bardzo dobry (5,0 pkt.);
Prezentacja diagnozy – Poprawne wykonywanie czynności składających się na przeprowadzenie diagnozy metodą case study .
narzędzie weryfikacji:– prezentacja studium indywidualnego przypadku dokonanego w wybranej formie arteterapii.
Skala ocen za aktywność: ndst (0 pkt.), dostateczny (3,0 pkt.), dostateczny plus (3,5 pkt.), dobry (4,0 pkt.), dobry plus (4,5 pkt.), bardzo dobry (5,0 pkt.);
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen z aktywności na zajęciach.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna ocen uwzględniająca ocenę za aktywność na zajęciach oraz ocenę za prezentację procesu diagnostycznego w metodzie case study
Nowe, aktualne publikacje wskazane przez prowadzącą oraz wyszukane samodzielnie przez studentów
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-04-2021 22:25)