SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Warsztat głosowy z elementami autoprezentacji |
Kod przedmiotu | 03.9-WP-ARTEP-WGEA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Arteterapia |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z zasadami i metodami pracy z głosem jako jednym z narzędzi wykorzystywanych w działaniach arteterapeutycznych. Przekazanie wiedzy i wykształcenie umiejętności z zakresu technik prowadzenia warsztatu głosowego i praktycznego poznawania terapeutycznych i ekspresyjnych możliwości działania głosu oraz technik autoprezentacyjnych. Wyposażenie studentów w kompetencje w zakresie przygotowywania i realizowania autoprezentacyjnych, publicznych wystąpień, prowadzenia debat i dyskusji oraz prowadzenia warsztatów głosowych.
Wiedza i umiejętności z zakresu przedmiotu: Emisja głosu
Wprowadzenie do problematyki przedmiotu: żywe słowo i praca z głosem jako jedno z narzędzi w działaniach arteterapeutycznych. Zajęcia warsztatowe: ćwiczenia artykulacyjne, dykcyjne, oddechowe, emisyjne. Ćwiczenia głosowe jako narzędzie komunikacji, jako środek ekspresji, jako element terapii; głos jako narzędzie poznawania i prezentowania siebie. Terapeutyczne działanie głosu i świadome korzystanie z głosu - praca z dźwiękiem, oddechem, intonacją i modulacją, uruchamianie ekspresji, improwizacje głosowe, prezentacje sceniczne. Techniki autoprezentacyjne w komunikacji międzyludzkiej. Przeszkody w procesie komunikowania, bariery komunikacji, psychologiczne i społeczne aspekty procesu komunikowania. Wystąpienia publiczne jako zachowania autoprezentacyjne i jako możliwy obszar działań arteterapeutycznych. Prezentacje autorskich wystąpień studentów.
Ćwiczenia warsztatowe, praca indywidualna i w grupach, metoda indywidualnych przypadków, metoda sytuacyjna, inscenizacja, metody ekspresyjne, dyskusja problemowa.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie przez studenta pozytywnych ocen z realizacji poszczególnych ćwiczeń/zadań warsztatowych w ramach aktywności na zajęciach (oceny i opinie z wykonanych ćwiczeń/zadań warsztatowych odnotowywane są w Indywidualnej karcie aktywności studenta) oraz uzyskanie pozytywnej oceny z końcowej prezentacji autorskiego wystąpienia, ocenianego według podanych wcześniej studentom kryteriów.
Skala ocen za aktywność na zajęciach i ocen za końcową prezentację: ndst (0 pkt.), dostateczny (3,0 pkt.), dostateczny plus (3,5 pkt.), dobry (4,0 pkt.), dobry plus (4,5 pkt.), bardzo dobry (5,0 pkt.);
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z poszczególnych ćwiczeń/zadań warsztatowych w ramach aktywności na zajęciach (Indywidualna karta aktywności studenta) oraz z końcowej prezentacji autorskiego wystąpienia.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-04-2021 20:04)