SylabUZ

Generate PDF for this page

Introduction to media education - course description

General information
Course name Introduction to media education
Course ID 05.1-WP-PPWM-PEM
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z podstawami pracy w zakresie edukacji muzycznej. Poznanie dorobku kultury muzycznej polskiej i obcej. 

Prerequisites

Brak wymagań wstępnych. 

Scope

. Muzyka i jej podstawowe elementy.  Zapoznanie z złożeniami teoretycznymi  edukacji muzycznej .Przedstawienie wybranych, współczesnych koncepcji i modeli edukacji muzycznej w Polsce i na świecie. Wybrane zagadnienia z zakresu historii muzyki,form muzycznych,  kompozytorów. Uwarunkowania rozwoju muzycznego dzieci.  Formy aktywności muzycznej dzieci. Założenia programowe edukacji muzycznej w przedszkolu i w klasach I-III. Wartości muzykowania zespołowego. Zapoznanie z materiałem muzycznym niezbędnym w pracy pedagogicznej.

 

 

Teaching methods

Metody aktywizujące

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest przygotowanie medialnej prezentacji na temat wybranej koncepcji edukacji muzycznej i propozycji zajęć muzycznych.dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Recommended reading

  1. Kataryńczuk-Mania L.,Nauczyciel edukacji muzycznej we współczesnej rzeczywistości kulturalnej, Zielona Góra 2010 
  2. Frołowicz E., Konsonanse i dysonanse wczesnoszkolnej edukacji muzycznej, Gdańsk 2011
  3. Łuczak A., Muzyka i matematyka, Zielona Góra 2021
  4. Kisiel M., red., Edukacyjne inspiracje dziecięcego przeżywania, doświadczania i poznawania muzyki, Dąbrowa Górnicza 2008
  5. Wójcik D., Nauka o muzyce, Krakow 2001
  6. Kataryńczuk-Mania L., red. Innowacje pedagogiczne w edukacji muzycznej dzieci i młodzieży, Zielona Góra 2000

Further reading

1. Kataryńczuk-Mania L., Mania G., red., Konteksty kultury, Konteksty edukacji- wielowymiarowość kształcenia artystycznego i upowszechniania kultury, Krakow -Skarbona 2019

2. Burowska Z., Głowacka E., Psychodydaktyka muzyczna. Zarys problematyki, Krakow 2006

3. Ławrowska R., Uczeń i nauczyciel w edukacji muzycznej, Kraków 2003

4. Knapik W., Sacher W.A., red., Edukacyjny aspekt uczestnictwa w kulturze muzycznej, Bielsko-Biała 2007.

Artykuły naukowe z czasopism m.in. "Wychowanie Muzyczne", "Wychowanie w Przedszkolu", "Życie Szkoły" i in.

Notes


Modified by dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ (last modification: 13-04-2021 13:22)