SylabUZ

Generate PDF for this page

Piosenki dla dzieci - course description

General information
Course name Piosenki dla dzieci
Course ID 05.1-WP-PPWM-PDD
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do poznania repertuaru wokalnego dla dzieci i praktycznego wykorzystania w pracy zawodowej.

Prerequisites

Student powinien posiadać wiedzę z zakresu psychologii, pedagogiki dziecka oraz dobrą kondycję psychiczną, kompetencje wokalne. 

Scope

Kompetencje wokalne dzieci.. Uwarunkowania kształcenia wokalnego dzieci. Ćwiczenia usprawniające śpiew dziecka. Rodzaje piosenek dla dzieci. Metodyczne podstawy wprowadzenia piosenki. Rodzaje zabaw z piosenką. Ilustracje ruchowe piosenek. Improwizacje wokalne. Gry wokalne. Tworzenie własnych piosenek. Walory profilaktyczne i terapeutyczne piosenek. Możliwości wykorzystania piosenek w pracy nauczyciela pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. 

Teaching methods

Metody ekspresyjne, asymilacji wiedzy. 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Przygotowanie autorskiego warsztatu wokalnego dla dzieci 

Recommended reading

Bogdanowicz M., Ruch i piosenka dla najmłodszych, Gdańsk 2001

Gawryłkiewicz M., Spotkało się Słowo z Nutką, Bydgoszcz 2005.

Forma B., Rok w wierszu i piosence, Płock 1998.

Kataryńczuk-Mania L., O potrzebie kształcenia wokalnego dzieci [w:] Profilaktyka i rehabilitacja głosu, mowy, red. L Kataryńczuk-Mania, I. Kowalkowska, Zielona Góra 2006. 

Krzyżowska T., Zabawy z piosenką, Katowice 1995

Kamińska B., Kompetencje wokalne dzieci i młodzieży - ich rozwój, poziom i uwarunkowania, Warszawa 1997

 

Further reading

Zachwatowicz-Jasieńska K., Piosenki, które śpiewali dziadkowie, gdy byli maili, Warszawa 1996

Kołodziejski B., UTULANKI czyli piosenki na dziecięce masażyki, Gdańsk 2009

Majzner R., Piosenka jako forma aktywności wokalno-muzycznej małego dziecka [w:] Wybrane zagadnienia z teorii i metodyki wczesnej edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach początkowych szkoły podstawowej, red. M. Kołodziejski, B. Pazur, Lublin 2015.

Szwajkowska E., i in., Piosenkowe Zabawy dla dzieci, Gdańsk 2013

Notes


Modified by dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ (last modification: 13-04-2021 12:43)