SylabUZ

Generate PDF for this page

Pedagogiczno-psychologiczne podstawy nauczania języka obcego - course description

General information
Course name Pedagogiczno-psychologiczne podstawy nauczania języka obcego
Course ID 05.1-WP-PPWM- PPNJO
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ewa Kowalska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 18 1,2 Exam
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z pedagogicznymi i psychologicznymi podstawami nauczenia języków obcych.

Prerequisites

Ogólna wiedza na temat języka i rozwoju człowieka.

Scope

Biologiczne i kulturowe podstawy zachowań komunikacyjnych człowieka.

Komunikacja językowa, jej komponenty i przebieg.

Język, płaszczyzny i funkcje.

Właściwości rozwojowe dziecka w wieku 3-10 lat a nauczanie języków obcych.

Akwizycja języka ojczystego i obcego, bilingwalizm.

Indywidualne cechy uczniów a sukces w nauce języków obcych.

Nauczanie języków obcych jako kształtowanie kompetencji językowych i międzykulturowych.

Organizacja procesu kształcenia, motywowanie i ocenianie uczniów na lekcjach języka obcego.

Autonomia ucznia w procesie uczenia się języka obcego.

Nauczyciel języków obcych - niezbędne kompetencje i rola w procesie dydaktycznym.

Nauczanie języków obcych w Polsce i w Unii Europejskiej.

Teaching methods

wykład, pogadanka, dyskusja, prezentacje multimedialne

 

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatorium: aktywna praca na zajęciach, zaliczenie kolokwium na 50% punktów.

Wykład: zaliczenie egzaminu na 50% punktów.

Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z konwersatorium i z wykładu.

Recommended reading

Dakowska M., Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych, Warszawa 2001.

Gleason J.B., Ratner N.B., Psycholingwistyka, Gdańsk 2005.

Iluk J., Jak uczyć małe dzieci języków obcych, Katowice 2002.

Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2009.

Kurcz I., Psychologia języka i komunikacji, Warszawa 2005.

Sikora-Banasiak D., Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Zarys teorii i praktyki, Warszawa 2009.

Further reading

Arabski J., Przyswajanie języka obcego i pamięć werbalna, Katowice 1997.

Michoństa-Stadnik A., Wąsik Z. (red.), Nowe spojrzenie na motywację w dydaktyce języków obcych, t. 1, Wrocław 2008.

Olczak A. (red.), Język obcy w przedszkolu. Od edukacji językowej do interkulturowej, Zielona Góra 2011.

Pamuła M., Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym, Warszawa 2009.

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 23-04-2021 19:36)