SylabUZ
Course name | Drama workshop |
Course ID | 03.3-WP-PPiWM-WT |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
- Zdobycie wiedzy o teatrze dziecięcym.
- Przygotowanie praktyczne i teoretyczne do pracy z dziećmi poprzez teatr.
- Rozwijanie wyobraźni i kreatywności poprzez zajęcia teatralne.
- Wzbogacanie słownictwa literackiego poprzez pracę ze słowem.
- Rozwijanie zainteresowań literaturą polską.
- Radzenie sobie z emocjami w sytuacjach społecznych. Wejście w określone role społeczne.
- Wyzwalanie radości tworzenia poprzez zabawę z elementami teatru.
- Nabywanie umiejętności pracy z grupą, wychowanie w zespole.
- Rozwijanie indywidualnych myśli, zdolności oraz ekspresji twórczej..
- Zdobycie umiejętności odreagowanie napięć i leków oraz nabycie umiejętności konstruktywnego rozwiązywania problemów, konfliktów.
Brak
1. Praca z młodym aktorem.
- Ćwiczenia i zabawy ośmielające, integrujące, koncentrujące otwierające uczestników jako podstawa zajęć teatralnych.
- Mowa sceniczna, pełne wyrażenie głosem. Emisja głosu i dykcja w teatrze dziecięcym.
- Ciało w ruchu.
2. Jak przenieść tekst literacki na obraz sceny.
- Wiersze jako materiał literacki do wystawienia na scenie .
- Przygotowanie przedstawienia teatralnego na podstawie bajki, opowiadania.
- Tworzenie scenariusza do spektaklu.
3. Muzyka jako środek wyrazu w teatrze.
Ćwiczenia praktyczne w przestrzeni scenicznej, prezentacje, metody ekspresyjne, praca indywidualna, praca w grupach.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ocena ćwiczeń – aktywne uczestnictwo w zajęciach, samodzielne przygotowanie etiud teatralnych , praca z grupie i prezentacja grupowa etiud teatralnych.
Ocena ostateczna – ocena ostateczna jest oceną z ćwiczeń.
1.Zofia Wójcik „Zabawa w teatr”.Wybór scenariuszy dla dzieci. Część 1, 2, 3.
2. Clifford Sara, Anna Herrmann „Teatr przebudzenia Drama. Praktyczny przewodnik dla instruktorów prowadzących
zajęcia teatralne z młodzieżą, Wydawnictwo Cyklady, Warszawa 2004.
3. Janina Stadnicka „Terapia dzieci muzyką, ruchem i mową”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1998
4. Barbara Broszkiewicz i Jerzy Jarek „ Warsztaty edukacji teatralnej”. Teatr dziecięcy. Wydawnictwo Europa 2009
5. Aleksander Maksymiak „ Teatr w szkole”. Wydawnictwo Siedmioróg , 2006.
6. Mieczysława Walczak-Deleżyńska „Aby język giętki”. Wydawnistwo AST Kraków 2004
7. Wiesław Karolak „ Sztuka jako zabawa”. Wydawnictwa CODN 1997.
Modified by mgr Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek (last modification: 16-04-2021 11:30)