SylabUZ
Course name | Metodyka edukacji plastycznej II |
Course ID | 05.2-WP-PPiWM-MEP2 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami i przykładami zaczerpniętymi z obszaru sztuk wizualnych. Rozwijanie umiejętności manualnych, myślenia twórczego, kreatywności i wyobraźni uczestników. Nauka praktycznego wykorzystania różnorodnych materiałów i technik plastycznych w celu opracowywania autorskich scenariuszy zajęć i prowadzenia warsztatów plastycznych. Nauka analizy i oceny powstałych prac plastycznych oraz zrealizowanych warsztatów twórczych.
Wiedza zawarta w programie nauczania przedmiotu plastyka w szkołach podstawowych i liceach oraz z podstaw edukacji plastycznej. Wiedza z psychologii rozwoju dziecka.
Opracowanie projektu z dziedziny sztuki użytkowej – batik, kolaż oraz frotaż. Symetria osiowa – mandala z artykułów spożywczych. Rzeźba – formy wykonane z papieru mache. Nauka oprawiania i eksponowania prac plastycznych - przykładowe rozwiązania. Rękodzieło artystyczne: technika decoupage'u, technika wycinanki inspirowanej sztuką łowicką, origami dla dzieci. Opracowanie autorskiego scenariusza zajęć plastycznych przez każdego ze studentów ze szczególnym uwzględnieniem metod rozwijających myślenie kreatywne dzieci. Omówienie i prezentacja autorskich scenariuszy zajęć wraz z wykonanymi pracami według założonych wytycznych. Ewaluacja końcowa zajęć.
Zajęcia mają charakter warsztatów twórczych, w trakcie których wyróżnić można następujące metody pracy: wykład problemowy, pokaz połączony z przeżyciem, ćwiczenia praktyczne, opis, burza mózgów, pogadanka, dyskusja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Konwersatoria
Student oceniany jest na podstawie: przygotowania do zajęć (30%), aktywnego w nich uczestnictwa (30%), umiejętności analizy i wyciągania wniosków na podstawie powstałych prac (10%), przeglądu prac i podsumowania końcowego (30%).
Ocena końcowa
Oceną końcowa jest ocena z konwersatoriów.
Modified by dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ (last modification: 29-04-2021 11:25)