SylabUZ
Course name | Metodyka pracy z dzieckiem zdolnym i twórczym |
Course ID | 05.1-WP-PPiWM-MPzDZiT |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 8 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami z zakresu metodyki i organizowania zajęć dla dzieci zdolnych i twórczych. Zapoznanie z możliwościami pracy nauczyciela z dziećmi zdolnymi, uzdolnionymi i twórczymi. Kształcenie umiejętności wdrażania wiedzy do praktyki edukacyjnej.
Podstawy wiedzy z pedagogiki specjalnej, psychologii, pedagogiki zdolności i twórczości.
Strategie kształcenia uczniów zdolnych. Modele kształcenia uczniów zdolnych. Specyfika programów szkolnych i pozaszkolnych ukierunkowanych na uczniów zdolnych. Metody i narzędzia ewaluacji pracy nauczyciela z dzieckiem zdolnym. Projektowanie pracy z dziećmi uzdolnionymi. Pedagogiczna diagnoza dzieci zdolnych i twórczych. Rodzaje uzdolnienie – ich istota, struktura, diagnoza pedagogiczna i planowanie pracy. Rodzaje aktywności twórczej dziecka i młodzieży - specyfika i planowanie pracy z dziećmi i młodzieżą. Wybrane metody rozwijające zdolności i twórczość dzieci. Pomoce dydaktyczne w pracy z dzieckiem zdolnym i twórczym.
praca z tekstem, z dokumentem źródłowym; problemowe, praktycznego działania.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z oceną na podstawie aktywnej obecności studentów, prezentacji do wybranego zagadnienia oraz projektu i prezentacji zestawu ćwiczeń dla dzieci zdolnych i twórczych .
Ocena końcowa: ocena z konwersatorium
M. Magda-Adamowicz, K. Żernik, Twórczość werbalna dzieci – koncepcja i identyfikacje, [w:] B. Niemierko, M. K. Szmigel (red.), Diagnozowanie twórczości uczniów i nauczycieli, gRUPA TOMANI, Kraków 2016
Modified by dr Klaudia Kasowska (last modification: 16-04-2021 14:07)