SylabUZ
Course name | Edukacja dla przedsiębiorczości |
Course ID | 05.2-WP-PPiWM-EdP |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 8 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie z pojęciami edukacji dla przedsiębiorczości (jak np. pieniądze, dług, wygrana, zarabianie, oszczędzanie, inwestowanie). Poznanie cech przedsiębiorczego
człowieka. Rozwijanie umiejętności projektowania sytuacji i zadań dla uczniów umożliwiających stawanie się przedsiębiorczym człowiekiem. Kształtowanie refleksyjnej
postawy wobec problematyki przedsiębiorczości.
Wiedza z zakresu dydaktyki, wiedza psychologiczna o dziecku.
1. Przedsiębiorczość jako postawa, zachowanie i proces. 2. Pieniądze i płacenie. Świadomość ekonomiczna: bank, kredyt, konto, karta płatnicza, waluty, nominały;Oszczędzanie pieniędzy. Skarbonka, kieszonkowe. Sposób myślenia o pieniądzach- dług, wygrana, bogactwo, pieniądze jako narzędzie w rękach człowieka.3. Zarabianie pieniędzy i odpowiedzialność za własną sytuację finansową. Własne pomysły- własna firma . 4. Dzielenie się pieniędzmi- wartość pomagania innym.5. Gospodarowanie pieniędzmi- pojęcie inwestowania. 6. Cechy przedsiębiorczego człowieka i ich rozwijanie.7 Rozwiązywanie problemów- radzenie sobie ze zmianami i wyzwaniami.8 Komunikowanie się -klarowne wyrażanie własnych potrzeb i oczekiwań, współpraca w grupie.9. Dyscyplina i samokontrola jako ważne cechy przedsiębiorczego człowieka.10. Kreatywność i otwartość w myśleniu.
Praca z tekstem, rozwiązywanie problemów, projekty grupowe
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia jest pozytywna ocena z dwóch projektów obejmujących sytuacje i zadania umożliwiające rozwijanie u uczniów przedsiębiorczości.
1. Z. Stanecka, Basia i pieniądze, Egmont Polskasp.z.o.o. Warszawa 2011 .
2. L.Schneider, Zuzia dostaje kieszonkowe, Media Rodzin, Poznan 2014 .
3. M.Szyszko-Essex, Festyn, Mambuka, Warszawa 2013.
4. M.Szyszko-Essex, Mona planuje ciasteczkowy biznes, Warszawa 2013.
1. MA.Hall, Pieniądze na stół. O finansach na wesoło, Wydawnictwo G+J RBA, Warszawa 2012.
Modified by dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (last modification: 11-04-2021 20:59)