SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Edukacja dla przedsiębiorczości |
Kod przedmiotu | 05.2-WP-PPiWM-EdP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 8 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z pojęciami edukacji dla przedsiębiorczości (jak np. pieniądze, dług, wygrana, zarabianie, oszczędzanie, inwestowanie). Poznanie cech przedsiębiorczego
człowieka. Rozwijanie umiejętności projektowania sytuacji i zadań dla uczniów umożliwiających stawanie się przedsiębiorczym człowiekiem. Kształtowanie refleksyjnej
postawy wobec problematyki przedsiębiorczości.
Wiedza z zakresu dydaktyki, wiedza psychologiczna o dziecku.
1. Przedsiębiorczość jako postawa, zachowanie i proces. 2. Pieniądze i płacenie. Świadomość ekonomiczna: bank, kredyt, konto, karta płatnicza, waluty, nominały;Oszczędzanie pieniędzy. Skarbonka, kieszonkowe. Sposób myślenia o pieniądzach- dług, wygrana, bogactwo, pieniądze jako narzędzie w rękach człowieka.3. Zarabianie pieniędzy i odpowiedzialność za własną sytuację finansową. Własne pomysły- własna firma . 4. Dzielenie się pieniędzmi- wartość pomagania innym.5. Gospodarowanie pieniędzmi- pojęcie inwestowania. 6. Cechy przedsiębiorczego człowieka i ich rozwijanie.7 Rozwiązywanie problemów- radzenie sobie ze zmianami i wyzwaniami.8 Komunikowanie się -klarowne wyrażanie własnych potrzeb i oczekiwań, współpraca w grupie.9. Dyscyplina i samokontrola jako ważne cechy przedsiębiorczego człowieka.10. Kreatywność i otwartość w myśleniu.
Praca z tekstem, rozwiązywanie problemów, projekty grupowe
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest pozytywna ocena z dwóch projektów obejmujących sytuacje i zadania umożliwiające rozwijanie u uczniów przedsiębiorczości.
1. Z. Stanecka, Basia i pieniądze, Egmont Polskasp.z.o.o. Warszawa 2011 .
2. L.Schneider, Zuzia dostaje kieszonkowe, Media Rodzin, Poznan 2014 .
3. M.Szyszko-Essex, Festyn, Mambuka, Warszawa 2013.
4. M.Szyszko-Essex, Mona planuje ciasteczkowy biznes, Warszawa 2013.
1. MA.Hall, Pieniądze na stół. O finansach na wesoło, Wydawnictwo G+J RBA, Warszawa 2012.
Zmodyfikowane przez dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 11-04-2021 20:59)