SylabUZ
Course name | Gry i zabawy ruchowe dla dzieci |
Course ID | 05.2-WP-PPiWM-GiZRdD |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 8 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Poznaje rolę zabaw i gier ruchowych w wychowaniu wszechstronnym, ich miejsce w wychowaniu fizycznym oraz możliwości ich wykorzystania w różnych formach zajęć. Pojęcie
i klasyfikacja zabaw i gier ruchowych. Metodyka nauczania zabaw i gier ruchowych. Zabawy i gry ruchowe, jako środek w procesie społecznego, psychicznego i fizycznego
rozwoju człowieka. Poznaje terminy i pojęcia dotyczące metod i zasad nauczania oraz budowy lekcji gier i zabaw.
Brak przeciwwskazań do ruchu
Konwersatorium: Znaczenie zabawy i gry ruchowej w procesie emocjonalnego, poznawczego i motorycznego rozwoju oraz usprawniania człowieka. Rodzaje zabaw i gier
ruchowych. Podział zabaw i gier ruchowych, metodyka nauczania oraz zasady prowadzenia zabawy i gry ruchowej. Tok lekcji zabaw i gier ruchowych. Projektowanie zajęć w
oparciu o zabawy i gry ruchowe. Wykorzystanie zabawy i gry ruchowej w przygotowaniu do mini gier. Przybory nietypowe i ich wykorzystanie w zabawie i grze ruchowej.
Metoda sytuacyjna, gra dydaktyczna, projektu, inscenizacja, dyskusja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Pisemne zaliczenie z wiedzy teoretycznej dotyczącej przedmiotu, przygotowanie konspektu lekcji gier i zabaw na ocenę, prowadzenie lekcji na ocenę.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25
stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
1. Trześniowski R., 1995, Gry i zabawy ruchowe, Warszawa.
2. Bondarowicz M., Staniszewski T., 2008, Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych, Warszawa.
3. Bieżuńska E, Wierzbicka - Toruń M., 2007, Nowe zabawy i gry sportowe z nietypowymi przyborami : poradnik dla nauczycieli szkół podstawowych Wydawnictwo "Aker",
Łysomice .
4. Bronikowski M., Muszkieta R., 2000, Zabawy i gry ruchowe w szkolnym wychowaniu fizycznym. - Poznań: Akademia Wychowania Fizycznego.
5. Bondarowicz M., 1996, Zabawy i gry ruchowe na cztery pory roku, Warszawa.
6. Czasopisma i e-booki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ, cyfrowe bazy danych; http://www.bu.uz.zgora.pl/
Modified by dr Grażyna Biczysko (last modification: 12-04-2021 12:36)