SylabUZ

Generate PDF for this page

Seminar II - course description

General information
Course name Seminar II
Course ID 05.0-WP-PPiWM-Sem2
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 8
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ
  • dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar 30 2 18 1,2 Credit

Aim of the course

Zapoznanie ze specyfiką, celami i zasadami projektowania badań pedagogicznych. Zapoznanie z etapami badań pedagogicznych. Rozwijanie umiejętności precyzowania: 1) problemów i hipotez badawczych,. 2) metod, technik badawczych 

Prerequisites

Podstawy wiedzy z pedagogiki, metodologii badań pedagogicznych i z zakresu studiowanej specjalności.

Opracowana cześć teoretyczna pracy magisterskiej.

Scope

1. Sprecyzowanie i klasyfikacja adekwatnych do podjętego badanego zjawiska metod, technik i narzędzi badawczych. 

2. Badania ilościowe a jakościowe - sposoby analizy danych

3. Specyfika, cel podejmowanych badań naukowych.

4. Zasady badań pedagogicznych

5. Precyzowanie problemów, hipotez ,

6. Opisywanie zmiennych (niezależnych i zależnych), wskaźników adekwatnie  podjętego tematu.

7. Konstruowanie narzędzi badawczych z uwzględnieniem wyodrębnionych wskaźników adekwatnie do przyjętych problemów głównych i szczegółowych

Teaching methods

Metody: asymilacji wiedzy, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, waloryzacji, praktyczne działanie. 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Obecność na zajęciach i aktywność studentów. Studia literatury specjalistycznej. Zaprojektowanie badań pedagogicznych. Napisanie założeń metodologicznych badań własnych

Recommended reading

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000;

Konarzewski K., Jak uprawiać badania o światowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000;

Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995;

Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1977

Further reading

Duraj-Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Kraków 2002;

Gnitecki J., Wstęp do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 1999;

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 04-05-2021 07:26)