SylabUZ
Course name | Pedagogical doctrines |
Course ID | 05.0-WP-PPiWM-DP |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 9 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Przekazanie studentom wiedzy na temat wybranych doktryn wychowania i kształcenia.
Uzyskanie zaliczenia ze wstępu do pedagogiki oraz historii wychowania i opieki.
Przedstawienie podstawowych treści związanych z ontologicznymi podstawami wychowania
Terminologia w badaniach współczesnej myśli pedagogicznej.
Doktryna – wyjaśnienie terminologiczne.
Pedagogika pozytywistyczna.
Pedagogika personalistyczna.
Pedagogika egzystencjalna.
Pedagogika emancypacyjna.
Postmodernizm.
metoda tekstu przewodniego, praca z książką, praca w grupach, prezentacja mulimedialna.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ocena końcowa z ćwiczeń będzie średnią arytmetyczną ocen otrzymanych w trakcie zajęć.
1. Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2001.
2. Pedagogika: podręcznik akademicki, T. I, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003.
1. Neill S., Summerhill, Katowice 1991.
2. Głażewski M., O witalności szkoły, Zielona Góra 1996.
3. Gordon T., Wychowanie bez porażek, Warszawa 1996.
4. von Schoenebeck H., Antypedagogika w dialogu: wprowadzenie w rozmyślania antypedagogiczne, Toruń 1991.
5. Sokal A., Bricmont J., Modne bzdury, Warszawa 2000.
Modified by dr hab. Mirosław Kowalski, prof. UZ (last modification: 12-04-2021 20:43)