SylabUZ
Course name | Seminar III |
Course ID | 05.0-WP-PPiWM-Sem3 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 9 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Seminar | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit |
Zapoznanie ze specyfiką, celami i zasadami realizowani badań pedagogicznych oraz etapami realizacji badań pedagogicznych. Kształcenie umiejętności prowadzenia badań własnych i analizowania ich wyników.
Podstawy wiedzy z pedagogiki, metodologii badań pedagogicznych i z zakresu studiowanej specjalności. Opracowana cześć teoretyczna i założenia metodologiczne badań własnych w ramach pracy magisterskiej
1. Cele i zadania poszukiwań empirycznych .
2. Procedura poznawania w toku eksploracji
3. Zastosowanie przyjętych metod, technik i narzędzi badawczych.
4. Etapy badań pedagogicznych
5. Badania ilościowe a jakościowe
6. Specyfika, cel podejmowanych badań naukowych.
7. Analiza wyników badan własnych.
8. Uogólnianie danych ilościowych i jakościowych
9. Interpretacja pozyskiwanych danych empirycznych
Metody: asymilacji wiedzy, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, waloryzacji, praktyczne działanie.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Obecność na zajęciach i aktywność studentów. Studia literatury specjalistycznej. Zrealizowanie projektu badawczego . Analiza wyników badań własnych. Interpretacja wyników badań własnych
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000;
Konarzewski K., Jak uprawiać badania o światowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000;
Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995;
Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1977
Duraj-Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Kraków 2002;
Gnitecki J., Wstęp do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 1999;
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 04-05-2021 07:26)