SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wykład monograficzny: Innowacyjne planowanie kariery zawodowej |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-PSD-IPKZ |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Praca socjalna |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie |
Zapoznanie Studentów z podstawami teoretycznymi innowacyjnego planowania karier na współczesnym rynku pracy. Uczestnicy wykładów będą mieli okazję zapoznać się z najnowszymi strategiami, metodami i technikami planowania własnej kariery zawodowej. Omówione zostaną także indywidualne przypadki ilustrujące zagadnienia teoretyczne.
Podstawowa znajomość zagadnień z pedagogiki, psychologii i socjologii
- 7 Nawyków Skutecznego Działania – inny paradygmat patrzenia na własny rozwój.
Teorie karier zawodowych i rozwoju zawodowego.
- Rynek pracy rynkiem pracownika – współczesne trendy na globalnym rynku pracy.
- Współczesne organizacje oparte na wiedzy.
- Zarządzanie własną karierą zawodową. Strategie planowania karier – etapy planowania i rozwoju kariery.
- Proces planowania i określania celów.
- Odkrywanie siebie, poznawanie własnych zasobów/mocnych stron
- Autoprezentacja.
- Mobilność i jej znaczenie w rozwoju kariery.
- Coaching i mentoring jako metody rozwoju kariery.
- Inkubatory przedsiębiorczości – własna działalność gospodarcza.
- Kariera zawodowa we współczesnych firmach międzynarodowych.
- Style relacji interpersonalnych w nowoczesnym środowisku pracy.
Wykład problemowy, wykład uczestniczący, dyskusja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Przygotowanie pracy pisemnej. Ustna prezentacja. Przygotowanie pracy – ocena cząstkowa. Indywidualna rozmowa na temat pracy – ocena cząstkowa. Ocena końcowa. Średnia ocen cząstkowych
1.Krause E., Rozwój kariery zawodowej studentów. Konteksty i dokonania. Bydgoszcz 2012.
2. Molitor S.U., Strategie planowania kariery. Jak świadomie kształtować własną drogę zawodową. Warszawa 2008.
3. Covey S. R. 7 nawyków skutecznego działania, Warszawa 2001.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 04-05-2021 07:28)