SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Kierowanie zespołami ludzkimi |
Kod przedmiotu | 14.9-WP-PSD-KZL |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Pomoc społeczna i socjoterapia |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Poznanie organizacji pracy w klasie szkolnej i grupach dydaktycznych i wychowawczych
Poznanie i utrwalenie wiadomości na temat roli nauczyciela i wychowawcy w procesie dydaktyczno-wychowawczym uczniów
Ćwiczenie podstawowych umiejętności kierowania grupą w tym - podejmowanie decyzji, motywowani i monitorowania uczniów, rozwiązywanie konfliktów, ustalania ról grupowych itd.
Znajomość zasad pracy grupy, umiejętności interpersonalne.
Wykłady
Kierowanie i przewodzenie grupą (style kierowania). Proces podejmowania decyzji (modele podejmowania decyzji, rodzaje decyzji, techniki i narzędzia podejmowania decyzji. Rozwiązywanie konfliktów (istota konfliktu; kierowanie konfliktem). Motywowanie ludzi do działania (modele motywacji, teorie motywacji, narzędzia motywacji), Identyfikacja ról zespołowych; Teorie kierowania dyscypliną w klasie i komunikowania się z uczniami (Modyfikacja zachowania Skinnera; Dyscyplina asertywna Lee Cantera; Model Jonesa).
Ćwiczenia
Istota kierowania (sposoby definiowania); cechy dobrego nauczyciela / wychowawcy; umiejętność podejmowania decyzji; umiejętności komunikacyjne i interpersonalne; role grupowe; rozwiązywanie konfliktów grupowych, ćwiczenie umiejętności motywowania uczniów do pracy.
Wykłady – wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny.
Ćwiczenia – metoda projektu, gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne), praca w grupach, dyskusja, burza mózgów, metody ekspresyjne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady
Kolokwium / Test (ocena dostateczna – 50-60% prawidłowych odpowiedzi; ocena dobra 70-80%; ocena bardzo dobra 90-100%).
Ćwiczenia
Projekt do opracowania przez studentów (ocena dostateczna – słabe powiązanie z treściami wykładowymi, częściowa orientacja w problematyce, odtwórcze pomysły rozwiązania problemu; odtwórcza prezentacja treści, ocena dobra – umiejętność połączenia opracowania z treściami wykładowymi, mało elementów twórczy w proponowanych propozycjach rozwiązania problemu;; ocena bardzo dobra – umiejętność płynnego łączenia prezentowanych treści z problematyka wykładów, konstruktywne i autorskie pomysły rozwiązania problemów).
Ocena końcowa
Oceną końcową będzie średnia arytmetyczna obu form.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Zmodyfikowane przez dr Daria Zielińska-Pękał (ostatnia modyfikacja: 07-04-2021 23:09)