SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Dydaktyka postępowania logopedycznego |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-PEDD-DPL |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Występuje w specjalnościach | Logopedia |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z założeniami diagnozy logopedycznej
Student posiada wiedzę z zakresu anatomii narządów mowy.
Wykład:.
Specyfika diagnozy logopedycznej dzieci i dorosłych.
Procedury i strategie postępowania logopedycznego.
Wspomagające środki i metody diagnostyczne.
Ćwiczenia:
3. Rodzaje testów (przesiewowe, zasadnicze, sterowane).
. 4. Testy rozwoju mowy u dzieci.
1. Testy sprawności językowych osób dorosłych.
2. Testy przedmiotu oceny i charakteru bodźców.
3, Rodzaje stosowanych badań.
4. Wspomagające środki i metody diagnostyczne.
5. Sposoby przekazywania diagnozy specjalistom i opiekunom dzieci/ dorosłych
Wykład podający
Metody aktywizujące
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest napisanie testu wiedzy na wykładzie oraz ćwiczeniach. Ocena wg następującej skali 0-51% ocena niedostateczna, 52%-67%- dostateczna, 68%-83% dobry, 84-100% bardo dobry
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z wykładu oraz ćwiczeń.
Cieszyńska J., Korendo M., Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia, Kraków 2008.
Cieszyńska J., 2000, Od słowa przeczytanego do wypowiedzianego, Kraków.
Grabias S. (red.) 2001, Zaburzenia mowy. Lublin.
Grabias S., Kurkowski Z. M. Woźniak T., 2002, Logopedyczny Test Przesiewowy dla dzieci w wieku szkolnym, Lublin.
Grabias S., Kurkowski Z. M. (red.), 2012, Logopedia. Teoria zaburzeń mowy. Lublin.
Janas–Kaszczyk J., Tarkowski Z., O metodologii logopedii. Wprowadzenie do badań nad teorią i metodą logopedii, Lublin 1991.
Milewski S., Kaczorowska-Bray K., (red.), 2015, Metodologia badań logopedycznych, Gdańsk.
Milewski S., Kaczorowska-Bray K., (red.), 2012, Logopedia. Wybrane aspekty historii, teorii i praktyki. Gdańsk.
Standardy postępowania logopedycznego, 2007, w: ‘Logopedia” 37.
Woźniak T., Domagała A., 2007,(red.), Język, interakcja, zaburzenia mowy, Lublin.
Wójtowiczowa J., 1997, O wychowaniu językowym. Warszawa.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 09-04-2021 19:08)