SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Współpraca logopedy ze środowiskiem dziecka |
Kod przedmiotu | 05.9-WO-PEDD-PPŚL |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Występuje w specjalnościach | Logopedia |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy ze znaczeniem współpracy logopedy ze środowiskiem lokalnym
Brak wymagań wstępnych
Wykłady
Idea partnerstwa w pracy logopedy i środowiska wychowawczego dziecka
Współdziałanie w zakresie oddziaływań logopedycznych placówek specjalistycznych ze środowiskiem lokalnym i rodzinnym;
Modele współpracy logopedy ze środowiskiem lokalnym;
Stan współuczestnictwa rodziców w pracy logopedycznej z dzieckiem w świetle badań;
Prawne uwarunkowania współpracy rodzice - logopeda;
Ćwiczenia
Czynniki determinujące i zakłócające współpracę;
Rozpoznawanie wzajemnych oczekiwań rodziców i logopedów
Znaczenie umiejętności komunikacyjnych logopedy w budowaniu pozytywnej współpracy;
Projektowanie i planowanie współpracy z rodzicami
Wykład podający
metody aktywizujące
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena z ćwiczeń - wystawiona na podstawie aktywności na zajęciach
Ocena z wykładów - Warunkiem zaliczenia jest napisanie testu wiedzy. Ocena wg następującej skali 0-51% ocena niedostateczna, 52%-67%- dostateczna, 68%-83% dobry, 84-100% bardzo dobry
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z ćwiczeń i wykładów
Andrzejewska J., Wspieranie rozwoju dziecka poprzez współpracę nauczyciela z rodziną, W.:S.Guz, J.Andrzejewska, Wybrane problemy edukacji dzieci w przedszkolu i szkole, 2005
Andrzejewska J., Współudział rodziców w planie rozwoju i działalności przedszkola, W: A.Karpińska (red.), Teoria i praktyka kształcenia w dialogu i perspektywie
Bulera M., Żuchelkowska, Edukacja przedszkolna z partnerskim udziałem rodziców
Pawlak B., Jak współpracować z rodzicami uczniów klas początkowych.
Żłobicki W., Rodzice i nauczyciele w edukacji wczesnoszkolnej,
Christopcher C. J., Nauczyciel-rodzic. Skuteczne porozumiewanie się,
Babiuch M., Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów,
Mendel M., Rodzice i szkoła-jak współuczestniczyć w edukacji dzieci,
Mendel M., Rodzice i nauczyciele jako sprzymierzeńcy
Lulek B., Współpraca szkoły, rodziny i środowiska.
Sitarczyk M., Działalność informacyjno - edukacyjna przedszkola w kształtowaniu postaw wychowawczych rodziców, W: S.Guz, Edukacja przedszkolna na przełomie tysiącleci
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 19-04-2021 08:04)