SylabUZ

Generate PDF for this page

Diagnoza i terapia logopedyczna dzieci dwujęzycznych - course description

General information
Course name Diagnoza i terapia logopedyczna dzieci dwujęzycznych
Course ID 05.0-WP-PEDD-DTDD
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 6
Available in specialities Speech therapy
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 18 1,2 Exam
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z założeniami diagnozy i terapii dzieci dwujęzycznych

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu psychologii rozwojowej  

Scope

(1) Dwujęzyczność: podstawowe pojęcia i definicje;

(2) Modele utrzymania/odejścia od języka mniejszościowego;

(3) Języki w kontakcie; 

4) Korzyści i zagrożenia wynikające z dwujęzyczności;

(5) Komunikacja interkulturowa w praktyce logopedycznej;

(6) Mózgowa organizacja funkcji językowych u osób dwujęzycznych;

(7) Rozwój mowy dzieci dwujęzycznych;

(8) Współczesne badania zaburzonej kompetencji komunikacyjnej u osób dwujęzycznych;

(9) Studia przypadków dzieci dwujęzycznych - diagnoza oraz programowanie terapii;

(10) Współpraca logopedy z interpretatorem w kontekście diagnozy i terapii logopedycznej;

(11) Światowe standardy postępowania logopedycznego z osobami wielojęzycznymi.

Teaching methods

Wykład, pogadanka, pokaz, prezentacja multimedialna.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem otrzymania zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne dwie nieobecności) oraz otrzymanie pozytywnego wyniku z testu pisemnego.

Recommended reading

Psychologiczne aspekty dwujęzyczności, red. I. Kurcz, Gdańsk 2007, GWP

Rocławska-Daniluk, M.,  Dwujęzyczność i wychowanie dwujęzyczne z perspektywy lingwistyki i logopedii, Gdańsk 2011, Wyd. UG

 

 

Further reading

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 30-04-2021 17:30)