SylabUZ
Wydział Nauk Społecznych
semestr zimowy 2021/2022
Socjologia - drugiego stopnia z tyt. magistra
Public i media relations
Public i media relations - opis przedmiotu
Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu
Public i media relations
Kod przedmiotu
14.2-WP-SOCD-PMR
Wydział
Wydział Nauk Społecznych
Kierunek
Socjologia
Profil
ogólnoakademicki
Rodzaj studiów
drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia
semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr
4
Liczba punktów ECTS do zdobycia
4
Typ przedmiotu
obowiązkowy
Język nauczania
polski
Sylabus opracował
dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć
Liczba godzin w semestrze (stacjonarne)
Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne)
Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne)
Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne)
Forma zaliczenia
Ćwiczenia
30
2
-
-
Zaliczenie na ocenę
Cel przedmiotu
Zapoznanie studenta z głównymi zagadnieniami związanymi z Public i Media Relations
Wymagania wstępne
Zapisz zmiany
Zakres tematyczny
Public relations w komunikacji społecznej
Podstawowe narzędzia kształtowania wizerunku
Oddziaływanie mediów, informacja, opinia publiczna i komunikowanie polityczne
Public relations w instytucjach publicznych
Public relations a polityka
Media spinning
Public relations w sytuacjach kryzysowych
Komunikacja wewnętrzna (Internal communication)
Projektowanie i analiza kampanii wizerunkowej
Etyka w Public relations
PR w służbie idei –kampanie społeczne
Metody kształcenia
Praca z tekstem, dyskusja grupowa, praca zespołowa.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Przygotowanie pracy grupowej w formie projektu kampanii wizerunkowej.
Literatura podstawowa
Aronson Elliot, Pratkanis Anthony, Wiek propagandy, Warszawa 2004
Brock Timothy C., Green Melanie C., (red) Perswazja. Perspektywa psychologiczna, Kraków 2007
Czarnecki Adam, Korsak Rafał, Planowanie mediów, Warszawa 2001
Davis Anthony, Wszystko co powinieneś wiedzieć o PR, Poznań 2008
Doliński Dariusz, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2003
Goban – Klas Tomasz, Public relations czyli promocja reputacji. Pojęcie, definicje, uwarunkowania. Warszawa 1997
Jabłoński Wojciech, Kreowanie informacji. Media relations, Warszawa 2006
Maison Dominika, Wasilewski Piotr, Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Warszawa 1998
McQuail Dennis, Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2007
Olędzki Jerzy, Tworzydło Dariusz, (red), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2007
Ries Al., Ries Laura, Upadek reklamy i wzlot public relations, Warszawa 2004
Seitel Fraser P., Public relations w praktyce, Warszawa 2003
Sobkowiak B., Public relations jako forma komunikowania masowego, w: Studia z teorii komunikowania masowego, Wrocław 1999
Street John, Mass media, polityka, demokracja, Kraków 2006
Szromnik Andrzej, Marketing terytorialny, Kraków 2007
Literatura uzupełniająca
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 09-04-2021 12:07)