SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Badania ilościowe w UX |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-SOCD-BIUX |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami i technikami badań ilościowych, jakie można wykorzystać w projektowaniu działań z zakresu User Experience.
Brak
1. Specyfika ilościowych badań empirycznych dla potrzeb IT.
2. Rola badań w poszczególnych etapach procesu projektowego:
a) wstępne badanie potrzeb
b) badania ewaluacyjne
c) testy z użytkownikami
3. Przegląd najważniejszych metod i metodyk badań ilościowych UX
a) badania kwestionariuszowe
b) badania dzienniczkowe
c) testy z użytkownikami (zadaniowe testy użyteczności, testy A/B, śledzenie ruchów myszki)
d) eyetracking
e) sortowanie kart
f) analizy desk research (analiza statystyk, dane zastane)
g) benchmarking
4. Analiza ilościowa
5. Opracowywanie i raportowanie wyników badań
Praca warsztatowa, praca w grupie, dyskusje, prezentacje
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Praca grupowa i indywidualna polegająca na przygotowaniu projektów badań ilościowych z zakresu UX.
Iga Mościchowska, Barbara Rogoś-Turek, (2020), Badania jako podstawa projektowania user experience, PWN, Warszawa
Brad Nunnally, David Farkas, (2018), Badanie UX. Praktyczne techniki projektowania bezkonkurencyjnych produktów (ebook), Helion, Gliwice
Babbie Earl (2003), Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa
Oppenheim. A.N. (2004), Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Zysk i S-ka, Poznań
Frankfort - Nachmias Ch. i Nachmias D. (2001), Metody badawcze w socjologii, Zysk i S-ka, Poznań
Strony internetowe:
https://pl.mohi.to/blog/na-czym-polega-ux-research/
https://pl.mohi.to/blog/
Zmodyfikowane przez dr Krzysztof Lisowski (ostatnia modyfikacja: 25-04-2021 21:48)