SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Edycja raportów i wizualizacja danych |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-SOCP-ERWD |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia skupią się na przygotowanie atrakcyjnych, skutecznych informacyjnie raportów i prezentacji z badań. Zastosowanie doświadczeń edytorstwa prasowego we współczesnym przekazie informacyjnym, analizie, prezentacji wyników. Projektowanie i redagowanie infografiki, wprowadzenie do data journalism.
brak
Praca z raportem – cele, struktura, rodzaje
Raporty ilościowe vs. raporty jakościowe
Elementy graficzne i ich zastosowania w prezentacji danych
Typy zmiennych i ich wpływ na prezentację graficzną,
Uwzględnienie skali czasu na wykresach
Najczęstsze błędy utrudniające czytanie wykresów.
Percepcja obrazu oraz związek z prezentacją danych
Percepcja kolorów oraz związek z prezentacją danych
Podstawy pracy z programem dotworzenia infografik i prezentacji
Przygotowanie prezentacji wyników w formie multimedialnej
Praca z projektem, warsztat komputerowy, praca z tekstem, dyskusja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Praca w grupie nad wspólnym zadaniem zaliczeniowym o charakterze wizualizacji danych i przygotowaniu raportu. Ocena końcowa z przedmiotu to ocena z ćwiczeń. Szczegółowy schemat zadania zaliczeniowego zostanie przedstawiony na pierwszych zajęciach.
Biecek P., Zbiór esejów o sztuce pokazywania danych, 2014.
Tufte E.R., The visual display of quantitative information, 2001.
Wilkinson L., The Grammar of Graphics'' Springer 2005.
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 09-04-2021 12:16)