SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Diagnoza problemów organizacji |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-PSChM-DPO |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Psychologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 9 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Występuje w specjalnościach | Psychologia pracy, organizacji i zarządzania |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Egzamin |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodologią diagnozy organizacyjnej oraz przekazanie wiedzy i umiejętności dotyczącej problematyki problemów w organizacji. Student zostanie wyposażony w wiedzę z zakresu celów diagnozy, ilościowych i jakościowych metod gromadzenia danych dla potrzeb organizacji.
Wiedza z zakresu psychologii pracy.
Diagnozowanie w organizacji, podstawowe metody i narzędzia stosowane w psychologii biznesu. Pomiar zjawisk występujących w organizacji (relacje w zespołach, konflikty, spadek wydajności pracowników, rywalizacja itp.). Metody ilościowe w diagnozowaniu organizacyjnym: badania kwestionariuszowe (zalety i ograniczenia). Gromadzenie danych jakościowych (wywiady i obserwacje zachowań organizacyjnych), metody mieszane. Testy psychologiczne stosowane dla diagnozowania problemów w organizacji w celu opracowania programów interwencji, zajęć warsztatowych z udziałem pracowników i kadry kierowniczej. Ciągła ewaluacja procesu diagnozy organizacyjnej. Planowanie etapów diagnozy organizacyjnej z uwzględnieniem kontekstów kulturowych. Aspekt etyczny diagnozy organizacyjnej.
Wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny, prezentacja multimedialna, praca w grupie, studium przypadku, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Egzamin pisemny - test na ocenę zawierający pytania otwarte 20 % oraz pytania zamknięte 80% z treści omawianych na wykładach i zawartych literaturze przedmiotu.
Ocena z ćwiczeń: podstawą oceny jest przygotowanie projektu, polegającego na propozycji diagnozy problemu organizacji - ocena projektu; ocena warunkowana jest także aktywnością studentów - indywidualną i /lub grupową, możliwą do zdobycia podczas dyskusji i analizy i omówienia tekstów naukowych.
Ocenę końcową ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ze wszystkich zajęć wchodzących w skład przedmiotu oraz oceny z ewentualnego egzaminu, zgodnie z zasadą:
od 2,55 do 3,24 - dostateczny
od 3,25 do 3,74 - dostateczny plus,
od 3,75 do 4,24 - dobry,
od 4,25 do 4,74 - dobry plus,
od 4,75 - bardzo dobry.
Zgodnie z § 26 pkt 3 Regulaminu Studiów UZ ocena końcowa nie może być niższa od najniższej, ani wyższa od najwyższej z ocen zajęć wchodzących w skład tego przedmiotu. Przy ustalaniu oceny końcowej pod uwagę bierze się także oceny negatywne uzyskane w toku egzaminowania.
Zmodyfikowane przez dr hab. Tatiana Ronginska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 15-04-2021 20:50)