The aim of the course is to familiarize students with the opportunities of using social research in reality related to information technologies and digital services.
Wymagania wstępne
-
Zakres tematyczny
Data-based policy
A sociologist in the world of BIG DATA
Social informatics
Opportuniities of using social research in the IT world
Quantitative and qualitative research in the IT world
Modern technologies in social research
Ethical aspects of social research in the world of modern technologies
Metody kształcenia
Conventional lecture, presentation, discussion
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Written mid-term exam in the form of the test. Minimum points threshold required to pass - 50%.
Literatura podstawowa
Social Informatics: An Information Society for All?, red. J. Berleur, M. I. Nurminen, J. Impagliazzo, Springer 2006.
Social Informatics: Past, Present, and Future, red. P. Fichman, H. Rosenbaum, Cambridge 2014.
Benkler Yochai, 2006. The wealth of networks: how social production transforms markets and freedom. New Haven: Yale University Press.
Blank, Grant. 2006. Communication and information technologies: A history of the middle years. „Social Science Computer Review” 24(2): 158–164.
Frade, Carlos. 2016. Social Theory and the Politics of Big Data and Method. „Sociology” 50(5): 863–877.
McCarthy, Matthew T. 2016. The big data divide and its consequences. „Sociology Compass” 10(12): 1131–1140.
Literatura uzupełniająca
Additional materials prepared by the teacher.
Uwagi
-
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 09-04-2021 12:20)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.