SylabUZ
Course name | Trening percepcji słuchowej, wzrokowej, mowy, prawidłowej pisowni |
Course ID | 05.1-WP-P-TPS- 21 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogical therapy and pedagogics of skills |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Zapoznanie studentów z ćwiczeniami usprawniającymi percepcję wzrokową, słuchową, mowę oraz prawidłową pisownię. Przygotowanie słuchaczy do prowadzenia terapii pedagogicznej dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi przy wykorzystaniu ćwiczeń usprawniających funkcje wzrokowe, słuchowe, kinestetyczno-ruchowe i ich koordynację.
Znajomość podstawowej terminologii związanej z terapią pedagogiczną oraz procedurą diagnostyczno-terapeutyczną.
Ćwiczenia
Symptomy oraz przyczyny zaburzeń wzrokowych, słuchowych, lateralizacji, orientacji w przestrzeni, koordynacji wzrokowo-ruchowej, mowy oraz trudności w pisaniu.
Ćwiczenia percepcji i pamięci wzrokowej we wszystkich zakresach w oparciu materiał konkretny (obrazkowy) i abstrakcyjny (geometryczny i literowy).
Ćwiczenia percepcji i pamięci słuchowej w oparciu o materiał niewerbalny i werbalny.
Ćwiczenia w zakresie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej.
Ćwiczenia rozwijające słuch fonematyczny.
Ćwiczenia wzbogacające słownictwo dziecka.
Ćwiczenia grafomotoryczne.
Ćwiczenia w redagowaniu tekstów.
Ćwiczenia ortograficzne.
Praca z książką i materiałami źródłowymi, klasyczna metoda problemowa, metoda przypadku, dyskusja, ćwiczebna, prezentacja multimedialna, metoda symulacyjna.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte podczas przygotowania i przeprowadzenia ćwiczeń usprawniających zaburzone funkcje u dziecka oraz dyskusji.
Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego zajęcia.
Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego ćwiczenia.
Modified by dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ (last modification: 02-05-2021 17:57)