SylabUZ
Course name | Pedagogical diagnosis of gifted and creative children |
Course ID | 05.0-WP-P-DPDZiT- 21 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogical therapy and pedagogics of skills |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Class | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami z zakresu diagnozy pedagogicznej dzieci zdolnych i twórczych. Kształcenie umiejętności wdrażania wiedzy do praktyki edukacyjnej; zapoznanie z możliwościami pracy nauczyciela z dziećmi zdolnymi, uzdolnionymi i twórczymi.
Podstawy pedagogiki ogólnej i dydaktyki oraz psychologii ogólnej i psychologii rozwojowej, pedagogiki zdolności i twórczości.
Metody diagnozy pedagogicznej dzieci zdolnych (identyfikacja zespołowa, indywidualna, rodziców i nauczycieli). Metody i techniki diagnozy pedagogicznej dzieci zdolnych i twórczych (myślenia, zachowania, postaw, języka, procesu twórczego). Wykorzystanie wybranego narzędzia badawczego do diagnozy dzieci i interpretacji uzyskanych wyników badań. Badanie aspektów istotnych dla twórczości obiektywnej i subiektywnej. Badanie uczniów zdolnych i twórczych z problemami w uczeniu się i w zachowaniu. Opieka pedagogiczna nad osobami zdolnymi i twórczymi.
Praca z tekstem, praca z dokumentem źródłowym, dyskusja, projektowanie zadań, metoda przypadków, praca w grupach, burza mózgów i prezentacje multimedialne, badanie wybranymi narzędziami dzieci zdolnych, projektowanie z nimi pracy.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład: Zaliczenie z oceną na podstawie aktywnej obecności, wykonanie bieżących projektów.
Ćwiczenia: Zaliczenie z oceną na podstawie kolokwium pisemnego, prezentacji multimedialnej do wybranego zagadnienia, aktywnej obecności oraz przeprowadzonej diagnozy.
Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego wykłady i ćwiczenia.
Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego wykłady i ćwiczenia.
Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 27-04-2021 09:57)