SylabUZ
Course name | Ethics in Science |
Course ID | 08.1-WH-F-EN-2-S16 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Philosophy |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 4 |
Available in specialities | Ethics in public life |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Seminar | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Studenci w trakcie zajęć nabywają wiedzy na temat usytuowania nauki w kulturze ogólnoludzkiej oraz o moralnych regulacjach dotyczących kontroli społecznej nad działalnością naukową. Nabywają także kompetencji w kwestiach dotyczących przeciwdziałania patologiom w życiu akademickim.
Studenci powinni znać podstawy historii kultury, a także mieć opanowaną podstawową terminologię z zakresu etyki.
1. Etyka jako nauka a etyka w nauce. 2. Etyka zawodowa – deontologia zawodowa. 3. Kodeksy etyki zawodowej. 4. Europejska Karta Naukowca. 5. Kodeks etyki pracownika naukowego PAN. 6 Naukowiec jako przedstawiciel elity intelektualnej. Prestiż społeczny nauki i naukowców. 7. Nauka jako źródło kultury (Elzenberg, Twardowski, Ajdukiewicz, Kotarbiński). 8. Polityka naukowa. Granice wolności nauki.. 9-13. Ocena moralna wybranych przykładów patologii życia akademickiego w Polsce. 14. Kondycja moralna społeczeństwa a postęp nauki. 15. Kolokwium zaliczeniowe
symulacja, metoda projektu, metoda przypadków, dyskusja panelowa.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem dopuszczenia do kolokwium jest systematyczne uczestnictwo w zajęciach oraz samodzielne przeprowadzenie w trakcie zajęć analizy konkretnego przypadku patologii życia naukowego. Ocena końcowa z przedmiotu jest wypadkową oceny z ćwiczeń oraz z końcowego kolokwium pisemnego.
Modified by prof. dr hab. Stefan Konstańczak (last modification: 26-04-2021 20:42)