SylabUZ

Generate PDF for this page

Interdisciplinary Teamwork - course description

General information
Course name Interdisciplinary Teamwork
Course ID 06.9-WM-IB-D-09_19
Faculty Faculty of Mechanical Engineering
Field of study Biomedical Engineering
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MSc degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Laboratory 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi aspektami pracy w zespołach, w tym zespołach, których członkami są ludzie – specjaliści reprezentujący różne dziedziny/dyscypliny wspólnie realizujący zadania (np. w obszarze wykorzystania naukowego potencjału, bądź w zakresie innowacyjnych technologii).

Prerequisites

Brak

Scope

Przedstawienie aspektów pracy w zespołach interdyscyplinarnych.

  1. Współpraca zespołowa – mocne i słabe strony.
  2. Praca zespołowa.
  3. Rola i zadania zespołów interdyscyplinarnych
    • Korzyści wynikające z utworzenia zespołu.
    • Powoływanie zespołów, deklaracja celów.
    • Projektowanie działania.
    • Etapy pracy z konkretnym problemem.
    • Warunki sprzyjające dobremu funkcjonowaniu zespołu.
  4. Efektywność pracy zespołowej w fazie tworzenia i funkcjonowania zespołu.
  5. Kooperacja przedstawicieli różnych grup zawodowych.
  6. Wspomaganie grupowego rozwiązywania problemów.
  7. Rozwiązania informatyczne wspomagające pracę w zespole.
  8. Praca w zespołach wirtualnych.
  9.  Autoprezentacja.
  10.  Zarządzanie czasem.
  11.  Organizacja i priorytetyzacja zadań.
  12.  Bank pomysłów i dziennik projektu.
  13. Przydzielenie zadań i organizacja pracy zespołu.

Teaching methods

Wykład problemowy, metoda projektu, dyskusja, studium przypadku, praca w grupach, burza mózgów, symulacje.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny ze sprawdzianu przeprowadzonego w formie pisemnej.

Laboratorium - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z wszystkich zadań przewidzianych do realizacji w programie zajęć.

Szczegółowe informacje przedstawiane są na pierwszych zajęciach.

Recommended reading

  1. Belbin Meredith, Twoja rola w zespole, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008.
  2. Dokumentacja techniczna narzędzi i technologii wykorzystywanych na potrzeby realizacji prac w zespole.
  3. Fixsen Dean, Van Dyke Melissa K., Implementation Teams: The Missing Link for Scaling and Sustaining Effective Practice. Federal Probation, 84(2), Sept. 2020, 18–22. 
  4. Janiszewski Adam, Realizacja projektu badawczego a zespołowe uczenie się, Zeszyty Naukowe Politechniki Ślaskiej. Seria Organizacja i Zarządzanie. 2018, 117, 187–198.
  5. Materiały przekazane przez prowadzącego zajęcia.
  6. Pawlak Marek, Zarządzanie projektami, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008.
  7. Park Sunyoung, Cho Yonjoo, Yoon Seung, Han, Heeyoung, Comparing team learning approaches through the lens of activity theory, European Journal of Training and Development, 2013, 37(9) , DOI: 10.1108/EJTD-04-2013-0048.
  8. Zdonek Iwona; Podgórska Marzena, Hysa, Beata, Zdalna praca zespołu projektowego - charakterystyka ról i kompetencji,  Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. 2019, 126(1), 43-60.

Further reading

  1. Degen Ursula, Sztuka nawiązywania pierwszego kontaktu, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004.
  2. Gordon Thomas, Edwards W. Sterling, Rozmawiać z pacjentem. Podręcznik doskonalenia umiejętności komunikacyjnych i budowania partnerskich relacji. Wskazówki dla: lekarzy, personelu medycznego, wolontariuszy, rodziny chorego, Academica, 2009.
  3. Janiszewski Adam, Szmal Arkadiusz, Działalność centrów transferu technologii a ko-kreacja wiedzy, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 19(4), cz.3 Innowacyjność w polityce regionalnej, przedsiębiorstwie i w procesach transferu wiedzy, 2018, 237–250.
  4. Kamiński Jacek, Negocjowanie. Techniki rozwiązywania konfliktów, Poltext, 2007.
  5. Klemens Brygida, Szewczuk-Stępień Marzena, Zarządzanie kompetencjami w zespole projektowym - przegląd naukowy i doświadczenia własne, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria Organizacji i Zarządzanie. 2018, 124, 43–57.
  6. Kłobukowska Katarzyna, Trucizna w zespole : jak radzić sobie z dysfunkcjami w pracy zespołowej? , Personel i Zarządzanie. 2018, 6, 59–63.
  7. Krzos Grzegorz, Szumowski Witold, Identyfikacja czynników sukcesu projektu w zarządzaniu projektem badawczo-rozwojowym branży medycznej na przykładzie projektu "Rehabio-telerehabilitacja", Nauki o Zarządzaniu. 2017, 32(3), 59–64.
  8. Paterek P.: Agile Transformation Changes from the Perspective of Project Team Values. PM World Journal. 2019, 8(4), 1–16.
  9. Prystupa-Rządca Kaja, Wirtualny team : czy praca w zespole rozproszonym jest dla każdego?, Personel i Zarządzanie, 2018, 32(9), 32–34.
  10. Racolta-Paina, Nicoleta, Munetan Ileana, Innovative Teams through the Lenses of Team Leaders: Characteristics, Challenges and Achievements. Studia Universitatis Babes-Bolyai, Negotia 2020, 65(4), 7–26.
  11. Simpson Dorota, Wady i zalety międzynarodowych wirtualnych zespołów projektowych,  International Business & Global Economy. 2017, nr 36(1), s.275-287.
  12. Suthetland J., Jacobson I., Kerr B.: Scrum Essentials Cards, ACM Queue, 2020, 18(3), 1–19.

Notes

Brak


Modified by dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (last modification: 25-04-2021 09:43)